Lolek

Autor:
Adam Wajrak
Ilustracje:
Mariusz Andryszczyk
Wydawcy:
Wydawnictwo Agora dla dzieci (2017-2022)
Legimi (2017)
Wydane w seriach:
Zwierzaki
ISBN:
978-83-268-2556-9, 978-83-268-4062-3
978-83-269-2556-9
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0 (5 głosów)

Lolek jest kudłatym stworzeniem o wielkim sercu i trudnej przeszłości, który ma tylko jedno marzenie: znaleźć swoich ludzi. Ale trafić na tych właściwych wcale nie jest łatwo. Szczególnie zimą w okolicach Puszczy Białowieskiej.Pierwowzorem głównego bohatera książki jest pies, który pewnego dnia pojawił się w życiu Adama Wajraka i jego żony Nurii i który dziś mieszka z nimi w Teremiskach. Nie muszę chyba nikogo przekonywać, jak wielką sympatią darzę psy. Kocham je i chciałabym, by wszyscy ludzie podzielali moje uczucia. Zanim jednak staną się ludźmi, są dziećmi, które ktoś musi nauczyć miłości. Historia Lolka opisana przez Adama Wajraka jest doskonałą "pomocą naukową" w szkole człowieczeństwa. Myślę, że może służyć nie tylko dzieciom. Wielu dorosłych też potrzebuje edukacji w tej dziedzinie. Czytajcie "Lolka" wszyscy! Nieważne, ile macie lat. Ważne, byście umieli patrzeć sercem, a ta książka umożliwi to każdemu! [Dorota Sumińska, lekarka weterynarii, publicystka, prowadzi program Wierzę w zwierzę w Radiu TOK FM]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pięknie ilustrowana książka przedstawiająca historię pewnego psa. Z budy swojej psiej mamy trafił do złych ludzi. • Według mnie opisy dręczenia są stonowane wiec książkę można czytać dzieciom, żeby im uświadomić, jak nie obchodzić się ze zwierzętami i że są na świecie źli ludzie. • Książka kończy się dobrze, więc również i z tego względu nadaje się dla dzieci. • A jeśli jakiś rodzic ma wątpliwości - może sam przeczytać. Książka nie jest długa, napisana prostym językiem.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo