Weronika

Autor:
Lucyna Olejniczak
Wydawcy:
Prószyński i Spółka - Prószyński Media (2015-2022)
Replika (2012)
Wydane w seriach:
Kobiety z ulicy Grodzkiej
Duże Litery
Duże Litery (Prószyński i S-ka)
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.4 (13 głosów)

Finał historii o rodzinnej klątwie, aptece „Pod Złotym Moździerzem” i kobietach, które w trudnych czasach potrafiły odczarować los. Jest rok 1938. Nad Europą zawisły czarne chmury. Matylda nadal próbuje odnaleźć zaginioną przyjaciółkę. Wszystkie tropy prowadzą do ogarniętego nazistowskim szaleństwem Berlina. W tym samym czasie młoda kobieta odkrywa, kto naprawdę jest miłością jej życia. Ukoronowaniem tego uczucia staje się córeczka Weronika. Niestety, rodzinna klątwa znów daje o sobie znać. Kilka miesięcy po narodzinach dziecka wybucha wojna, Matylda musi rozstać się ze świeżo poślubionym mężem i całą swoją miłość i energię poświęcić córeczce. Jak się wkrótce okaże, mała Weronika nie będzie jedynym dzieckiem, które znajdzie miłość i opiekę w domu przy Grodzkiej. Czy bohaterkom powieści uda się ostatecznie przezwyciężyć rodzinną klątwę? Odpowiedzi trzeba szukać w powojennym Paryżu. [okładka]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo wciągająca lektura, polecam.
  • Cała seria, składająca się z czterech części, przeczytana w dwa tygodnie! Każda z historii kobiet z ulicy Grodzkiej równie dobra, wciągająca i wzruszająca. Niesamowita lekcja historii, pokazująca jak trudnym czasem była dla ludzi wojna i życie pod okupacją. Tu więcej słów nie potrzeba - polecam!
  • Kolejna, czwarta już część sagi o mieszkankach kamienicy przy Grodzkiej. • Autorka ma umiejętność wplatania autentycznych zdarzeń, zjawisk i nastojów społecznych w fabułę, w sposób nienachalny i naturalny. Czytając książkę często ma się ochotę powiedzieć "To zupełnie jak...!" - bo opisywane sytuacje przypominają te zasłyszane od babci, przeczytane w pamiętniku z okresu wojny, przy czym nie ma w nich sztuczności, tak zauważalnej w wielu książkach o podobnej tematyce.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Lucyna Olejniczak
Opracowanie graficzne okładki:Luiza Kosmólska
Lektor:Joanna Gajór
Wydawcy:Prószyński i Spółka - Prószyński Media (2015-2022) Replika (2012)
Serie wydawnicze:Kobiety z ulicy Grodzkiej Duże Litery Duże Litery (Prószyński i S-ka)
ISBN:978-83-7961-202-4 978-83-8097-119-6 978-83-8097-251-3 978-83-8097-294-0 978-83-8123-383-5 978-83-8295-058-8 978-83-8295-600-9 83-8097-119-6 978-83-7961-356-2 978-83-8069-119-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza rodzina wielka czcionka zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 25 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo