Zabić drozda

Tytuł oryginalny:
To kill a mockingbird
Autor:
Harper Lee (1926-2016)
Tłumacz:
Maciej Szymański
Wydawcy:
Dom Wydawniczy Rebis (2006-2016)
Polityka Spółdzielnia Pracy (1960)
Wydane w seriach:
Salamandra
Cała Polska Czyta Dzieciom
Cała Polska Czyta Dzieciom (Fundacja ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom)
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.4 (11 głosów)

Lata trzydzieste XX wieku, małe miasteczko na południu USA. Atticus Finch, adwokat i głowa rodziny, broni młodego murzyna oskarżonego o zgwałcenie biednej białej dziewczyny Mayelli Ewell. Prosta sprawa sądowa z powodu wszechpanującego rasizmu urasta do rangi symbolu. W codziennej walce o równouprawnienie czarnych jak echo powraca pytanie o to, gdzie przebiegając granice ludzkiej tolerancji. "Zabić drozda" to wstrząsająca historia o dzieciństwie i kryzysie sumienia. Poruszająca opowieść odwołuje sioę do tego. co w życiu człowieka najcenniejsze: miłości, współczucia i dobroci. W 1962 roku na podstawie książki powstał uhonorowanym Oscarem film z Gregorym Peckiem w roli głównej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jest to cudowna książka, o dojrzewaniu, o dobroci <3
  • Na początku czytania , miałam wrażenie ze jest to książka dla dzieci. No nie po prostu dziwne było dla mnie czytanie tej książki, ale w pewnym momencie , stałam się dzieckiem wraz z tą książką. I czytałam , uznałam za punkt honoru żeby ją przeczytać do końca. Jest warta przeczytania. Jest to książka ,którą należy przeczytać do końca.
  • Najlepsza książka z działu obyczajowe. • Zabawna, dojrzała. Czas przy niej to relaks!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Cała Polska Czyta Dzieciom Cz. 20
Autor:Harper Lee (1926-2016)
Tłumacz:Maciej Szymański
Lektor:Joanna Koroniewska
Wydawcy:Dom Wydawniczy Rebis (2006-2016) Polityka Spółdzielnia Pracy (1960)
Serie wydawnicze:Salamandra Cała Polska Czyta Dzieciom Cała Polska Czyta Dzieciom (Fundacja ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom)
ISBN:978-83-61174-00-4 978-83-61174-80-6 978-83-61174-88-2 978-83-7301-547-0 978-83-7818-503-1 978-83-7818-792-9 978-83-61174-00-4 978-83-61174-88-2 978-83-6117-80-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 37 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo