Malarstwo białego człowieka

Inne tytuły:
Malarstwo białego człowieka T. 6
Autor:
Waldemar Łysiak
Wydawcy:
Wydawnictwo Nobilis Krzysztof Sobieraj (2011)
Andrzej Frukacz (1999)
Kurpisz (1999)
Autotagi:
druk
historia
książki
rysunki
Więcej informacji...

Pięknie wydany, bogato ilustrowany album prezentujący malarski dorobek białego człowieka na przestrzeni dziejów ludzkości. Według zamysłu autora ma być to godny ambon uniwersyteckich i zarazem przyswajalny jako czytadło dla każdego?. Łysiak nie tylko zapoznaje czytelników z życiorysami wielkich malarzy, ale przede wszystkim uczy sztuki czytania obrazów. Każdy tom podzielony jest na rozdziały, w których zaprezentowany jest w ciekawy sposób inny artysta. Łysiak w charakterystycznym sobie stylu opowiada o życiu i twórczości wybranych przez siebie malarzy i stosunku innych krytyków do ich sztuki. Na końcu znajduje się mały słownik niektórych terminów i wyrazów obcych używanych w danym tomie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Malarstwo białego człowieka T. 6 MBC
Autor:Waldemar Łysiak
Wydawcy:Wydawnictwo Nobilis Krzysztof Sobieraj (2011) Andrzej Frukacz (1999) Kurpisz (1999)
ISBN:83-86600-73-X 83-87071-44-7 978-83-60297-31-5 978-83-60297-48-3 97883602974863 83-8660-73-X
Autotagi:druk historia ikonografia książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura stosowana publikacje popularnonaukowe rysunki
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo