Pan Tadeusz

Autor:
Adam Mickiewicz (1798-1855) ...
Opracowanie:
Monika Głogowska-Harłoza ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2002-2010)
Greg
Wydane w seriach:
Lektura z Opracowaniem - Zielona Sowa
Lektura z Opracowaniem
Romantyzm
Lektura - Greg
ISBN:
83-7389-574-4, 83-87139-95-5
978-83-7435-504-9, 8374355049
Autotagi:
druk
historia
podręczniki
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Adam Mickiewicz (1798-1855) Tadeusz Mickiewicz
Opracowanie:Monika Głogowska-Harłoza Barbara Włodarczyk
Ilustracje:Lucjan Ławnicki
Wydawcy:Wydawnictwo Zielona Sowa (2002-2010) Greg
Serie wydawnicze:Lektura z Opracowaniem - Zielona Sowa Lektura z Opracowaniem Romantyzm Lektura - Greg
ISBN:83-7389-574-4 83-87139-95-5 978-83-7435-504-9 8374355049
Autotagi:beletrystyka druk historia książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki poezja szkoły podstawowe szkoły średnie wiersze
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo