Romans na receptę

Autor:
Monika Szwaja (1949-2015)
Wyd. w latach:
2003 - 20011
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0 (5 głosów)

Eulalia jest reporterką telewizyjną; kocha góry i robienie o nich filmów. Ma pracę (zajmującą), dom (pół bliźniaka właściwie), samochód (niezły), dwoje dzieci (udanych), nawet przyjaciół. Właściwie to Eulalia ma wszystko poza stałym mężczyzną (kiedyś miała, ale jego stałość okazała się niezbyt stała). A że mimo wyraźnego postępu w umniejszaniu mężczyzny dzisiejsza kobieta wyzwolona nie zawsze radzi sobie bez onego i czasem nawet brakuje jej przyjemności z nim związanych, pani reporter zaczyna bystrzej spoglądać na otaczających ją panów... Okazuje się, że nie jest z nimi tak źle... ten i ów może by się nawet do czegoś nadawał.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • To opowieść o pięć­dzie­sięc­iole­tniej kobiecie, redaktorce telewizyjnej, która osiągnęła w życiu bardzo wiele, ma dom, pracę, samochód, dwoje dzieci i przyjaciół, ale coraz częściej odczuwa samotność, tym bardziej, że wkrótce dzieci opuszczą dom i wyjadą na studia. W pewnym momencie zaczyna sobie z całą ostrością uświadamiać, że niebawem zostanie sama co doprowadza ją do lekkiej depresji, na którą znajomy lekarz przepisuje jej tytułowy ..... romans. Autorka w bardzo humorystyczny sposób przedstawia nam perypetie głównej bohaterki Eulali Manowskiej, nazywanej przez przyjaciół Lalą poszukującej upragnionej miłości, która jak to w życiu bywa nadejdzie z najmniej spodziewanej strony. • Autorka z dużą dozą humoru dotyka bowiem spraw codziennych zarówno tych ważnych jak i mniej ważnych. Widzimy tu problem zarobkowych wyjazdów za granicę jednego z rodziców, które często kończą się rozpadem rodziny. Na przykładzie bohaterów dostrzegamy także jak zgubne mogą być skutki stosowania niewłaściwych metod wychowawczych, ale widzimy również, że można wychować dzieci na wspaniałych i wartościowych ludzi nawet jeżeli robi to tylko jedno z rodziców, czego przykładem są dzieci głównej bohaterki. Kolejnym problemem ukazanym w powieści jest tzw. syndrom pustego gniazda, który przecież wszystkich z nas dotyka na pewnym etapie naszego życia, kiedy dzieci zaczynają opuszczać rodzinne gniazdo. To tylko niektóre z wątków powieści, które zostały omówione w trakcie spotkania. Zdaniem członków Klubu godny podkreślenia jest fakt, że autorka porusza bardzo ważne życiowe sprawy czyniąc to w sposób lekki i przystępny. • Ale czy romans na receptę jest odpowiednią metodą na leczenie duszy? To jedno z wielu pytań jakie padły w trakcie dyskusji, które jednak w tym miejscu należy pozostawić bez odpowiedzi zachęcając z w ten sposób wszystkich zain­tere­sowa­nych­ do lektury.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Monika Szwaja (1949-2015)
Redakcja:Elżbieta Kijowska
Wydawcy:Wydawnictwo Prószyński i Spółka (2003-20011) Wydawnictwo Edipresse-Kolekcje (2014) Wydawnictwo Prószyński Media (2004-2013) Świat Książki (2007) Bertelsmann Media (2007) Świat Książki - Bertelsmann Media (2007) G J Gruner Jahr Polska (2004) Edipresse Polska
Serie wydawnicze:Duże Litery Literatura na Obcasach Seria Owocowa Duże Litery (Prószyński i S-ka) Klub Książki Kobiecej Wika Sokołowska
ISBN:83-241-2307-5 83-7337-626-7 83-7337-945-2 83-89221-45-4 978-83-247-0563-4 978-83-7469-409-4 978-83-7469-724-8 978-83-7469-782-8 978-83-7648-305-4 978-83-7648-929-2 978-83-7989-253-2 978-83-7989-257-0 83-7337-629-7 83-7337-636-7 83-7469-409-4 978-83-7469-8 978-7648-929-2 978-83-7468-929-2 987-83-7648-305-4
Autotagi:audiobooki dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 50 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo