Koniberki:

baśń dla dzieci

Autor:
Weronika Szelęgiewicz
Ilustracje:
Anna Gensler
Wydawca:
Wydawnictwo Literówka (2016-2022)
ISBN:
978-83-944895-2-6, 978-83-958159-2-8
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
4.5 (2 głosy)

Nic tak nie działa na dzieci, jak dobra bajka na dobranoc. "Koniberki" to mądra i ciepła opowieść o małych łąkowych stworzonkach. Koniberki są to koniki, maleńkie, niewiele większe od pszczoły, a grzbiety ich ozdabiają barwne motyle skrzydełka. Mieszkają w kielichach kwiatów i żywią się ich nektarem. W tej kolorowej społeczności pojawiają się koniberki - dzieci, dorośli i seniorzy. Cała opowieść to zgrabnie upleciona historia życia na łące. Pod płaszczykiem przygód małych bohaterów dzieci uczą się przyjaźni, lojalności czy odwagi. Uczą się rozumieć takie stany jak nieśmiałość albo lekkomyślność.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka generalnie jest ok, bardzo spokojna fabuła z niedużą ilością zwrotów akcji itd. Początek jest dużo słabszy niż reszta książki - warto przebrnąć przez ten pierwszy rozdział :)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo