Sekrety Michała:

czasem pozory mylą!

Autor:
Elżbieta Zubrzycka
Ilustracje:
Andrzej Fonfara
Wydawcy:
Legimi (2021)
GWP Elżbieta Zubrzycka (2016-2021)
Wydane w seriach:
Bezpieczne Dziecko
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci
prawda, szczerość i zaufanie
ISBN:
978-83-64565-12-0, 978-83-64565-64-9
Autotagi:
druk
książki
poradniki
powieści
proza
wychowanie

Kolejna książka tej autorki wydana w serii „Bezpieczne dziecko” (poprzednio „Dobre i złe sekrety” i „Dręczyciel w klasie” na p 14/08), tym razem podejmująca – w tradycyjnie przystępnej formie zbeletryzowanego poradnika dla dzieci i dorosłych, chociaż bez uwag do nich skierowanych – jednocześnie parę istotnych tematów. Najważniejsze zostały wypunktowane na okładce: dręczyciel także potrzebuje pomocy (opartej na zrozumieniu motywów jego postępowania) i nikogo nie należy sądzić po pozorach. Ale równie ważna jest szczera, otwarta rozmowa. Zabraklo jej w rodzinie tytułowego bohatera, radosnego, pełnego empatii i wspaniałych pomysłów na wspólną zabawę przedszkolaka, gdy jego matka bardzo ciężko zachorowała. Zgnębieni tym faktem dorośli postanowili oszczędzić troski dziecku, zapominając, że ono widzi i czuje, iż dzieje się coś złego, a źle to interpretując, jest coraz bardziej zdezorientowane, przerażone i zaczyna reagować na frustrację agresją. Jedynym przyjacielem Michasia jest w tym trudnym okresie podopieczny pisklak gołębia i to z jego powodu dojdzie do punktu krytycznego, od którego zaczną się wreszcie wyjaśnienia. A wtedy okazuje się, że z najbardziej nawet zaplątanej sytuacji, po całym ciągu nieporozumień i pomyłek, można znaleźć wyjście dzięki rozmowie, a czasami zachowywanie kłopotów w tajemnicy bywa poważnym błędem. Podobnie jak w większości publikacji tego typu walory edukacyjne dominują nad literackimi, ale temat jest bardzo ważny, przedstawiony z dużą wrażliwością i możliwie przystępnie. Kolejna warta polecenia pozycja w tej serii.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo