Pustki

Tytuł oryginalny:
Loney
Autor:
Andrew Michael Hurley
Lektor:
Tomasz Sobczak
Tłumacz:
Dominika Cieśla-Szymańska
Wyd. w latach:
2014 - 2016
ISBN:
978-83-280-2751-0, 978-83-280-3309-2
978-83-8082-043-2
Autotagi:
audiobooki
CD
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
MP3
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0

Fanatyzm religijny czy głęboka wiara? Magia czy boskie znaki? Pustki to najprawdziwszy majstersztyk. Debiutancka powieść grozy, która podbiła krytyków i czytelników, zdobywając tytuł Książki Roku brytyjskiego rynku wydawniczego! „Końcówka jesieni była dzika i gwałtowna. Chociaż tu, w Londynie, pogoda obeszła się z ludźmi łaskawie. Na północy zalało trakcje kolejowe, całe wioski topiły się w brunatnej, mętnej wodzie z okolicznych rzek. Ostatnio w mediach pojawiła się informacja o nagłym obsunięciu się ziemi w Coldbarrow. I o szczątkach dziecka, które przy tej okazji znaleziono w starym domu u stóp klifu. Coldbarrow. Nie słyszał tej nazwy długo, chyba od trzydziestu lat. Podświadomie zawsze jednak wiedział, że to, co się tam stało, prędzej czy później musi wyjść na jaw…” Informacja o wstrząsającym znalezisku w starym domu u stóp klifu ożywia wspomnienia dawnej pielgrzymki w odludne rejony angielskiego wybrzeża, zwane Pustkami. Niespodziewane wypadki i napotkani ludzie sprawili, że rodzinna wyprawa w celu uzdrowienia synka-niemowy zmieniła się w koszmar, z którego jeszcze wiele lat później jej uczestnicy nie są w stanie się otrząsnąć. Skłócona rodzina, metafizyczna aura, fascynujący krajobraz i intrygująca fabuła – Pustki to przewrotna powieść grozy, nawiązująca do najlepszych tradycji gatunku, trzymająca w napięciu od pierwszej do ostatniej strony i pełna niedopowiedzeń, tajemniczości oraz symboliki religijnej, która jeszcze bardziej potęguje grozę. Ta książka jest nie tylko dobra, jest wspaniała. Niesamowita powieść. – Stephen King Oto arcydzieło, dzięki któremu Hurley znalazł miejsce w cechu najwybitniejszych twórców powieści gotyckiej, wyobrażam sobie jego nazwisko napisane na zwoju pergaminu razem z nazwiskami Walpole’a czy Du Maurier. – Sarah Perry, „The Guardian” Specyficzni bohaterowie, duszna atmosfera, opustoszały krajobraz i wszechobecne poczucie zagrożenia – to niesamowita, niepokojąca opowieść, która nie odpuszcza aż do zaskakującego zakończenia. – „Daily Mail” Jakość tego przenikającego do szpiku kości, sugestywnego pisarstwa jest zbyt dobra, by szufladkować je w ramach jednego gatunku. – „The Times” Andrew Michael Hurley – brytyjski pisarz. Opublikował dwa zbiory opowiadań: Klatki i inne opowiadania (2006) oraz Niezwykła śmierć Julii Christie i inne opowiadania (2008). Pustki (2014), to jego debiut powieściowy, pierwotnie wydany przez niezależne wydawnictwo Tartarus Press. Hurley mieszka w hrabstwie Lancashire, gdzie naucza literatury angielskiej i prowadzi kursy kreatywnego pisania. '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:The Loney
Autor:Andrew Michael Hurley
Lektor:Tomasz Sobczak
Tłumacz:Dominika Cieśla-Szymańska
Wydawcy:Biblioteka Akustyczna (2016) we współpr. z Grupa Wydawnicza Foksal (2016) NASBI (2016) Wydawnictwo W. A. B (2016) IBUK Libra (2016) Legimi (2016) ebookpoint BIBLIO (2016) Wydawnictwo W. A. B. - Grupa Wydawnicza Foksal (2014-2016)
ISBN:978-83-280-2751-0 978-83-280-3309-2 978-83-8082-043-2
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 13 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo