Obudź się, Karolino

Autor:
Alina Białowąs
Wydawca:
Wydawnictwo Replika (2016)
ISBN:
978-83-7674-524-4, 978-83-7674-524-2
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0 (2 głosy)

"Miłość rządzi się swoimi prawami i nie ma takiego paragrafu, który zmusiłby ją do powrotu, gdy już odejdzie." Opowieść o dorosłej kobiecie, którą wszyscy traktują jak małą dziewczynkę i której każdy mówi jak ma żyć. Dwudziestopięcioletnia Karolina Wysocka ogląda na komputerze film z własnego ślubu, co wywołuje niekontrolowany powrót do przeszłości, do wspomnień poprzedzających założenie ślubnych obrączek. Bohaterka, poznała swojego przyszłego męża - Filipa, w miejscu swojej pracy - w bibliotece. Ułożony, miły i kulturalny chłopak, wraz z upływem czasu pokazał jej swoją prawdziwą twarz despoty, któremu wychowanie przez rodziców wpoiło jedno - bezwzględne posłuszeństwo kobiety. Karolina uwikłana w toksyczny związek, musi doznać wstrząsu, by obudzić się z własnej niemocy i ślepoty. Alina Białowąs w swojej najnowszej powieści, po raz kolejny zdołała udowodnić, że jest naprawdę uważną obserwatorką życia. Tworzone przez nią bohaterki to postacie bardzo realistyczne, którym nie brakuje zarówno zalet, jak i wad
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Alina Białowąs - cykl "OBUDŹ SIĘ, KAROLINO" • cz. I - OBUDŹ SIĘ, KAROLINO • cz. II - ZAUFAJ MI, KAROLINO • cz.III - ZOSTAŃ ZE MNĄ, KAROLINO • Główną bohaterkę poznajemy jako ślepo zakochaną kobietę i uznawaną przez najbliższych za naiwne dziewczątko, któremu trzeba tłumaczyć , jak ma żyć. A w dodatku Karolina żyje w toksycznym związku z Filipem, który w narzeczeństwie był czułym, dobrym, kulturalnym człowiekiem, a w małżeństwie pokazuje swoją twarz despoty i brutala. Bo przecież w rodzinnym domu wpajano mu, że kobieta "musi być bezwzględnie posłuszną istotą". • Jak potoczą się losy ciągle zakochanej i obwiniającej się o wszystko Karoliny? • Czy Karolina tkwić będzie w swym małżeńskim stadle? • Czy może da szansę Rafałowi, miłości sprzed lat, a może ulegnie namowom męża, by znów zacząć wszystko od nowa? • Odpowiedzi - oczywiście w kolejnych częściach cyklu, który jest piękną, urzekającą opowieścią o dorastaniu i poszukiwaniu własnego ja, z wartką akcją, ogromem emocji, z zaskakującymi sekwencjami i ciekawymi bohaterami drugoplanowymi /np. babcia Karoliny/. Polecam ten cykl powieściowy.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo