Sesje twórczej pomysłowości:

dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych

Autor:
Krzysztof J. Szmidt
Wydawcy:
Sensus (2016)
NASBI (2016)
Wydawnictwo Helion (2016)
ebookpoint BIBLIO (2016)
Wydane w seriach:
Sensus
ISBN:
978-83-283-2390-2, 978-83-283-2984-3
978-83-2390-2
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki

Kreatywność i pomysłowość to cechy, które bez żadnej przesady można uznać za kluczowe dla rozwoju człowieka jako gatunku zajmującego szczególne miejsce wśród zwierząt. Przez całe tysiąclecia to właśnie dzięki tym cechom ludzie przekształcali świat wokół siebie, dokonywali odkryć i konstruowali mechanizmy. To one leżą u podstaw przełomowych wynalazków, literatury, sztuki, medycyny czy teorii społecznych. Jednak o ile dawniej twórcze myślenie było raczej domeną wybitnych jednostek, dziś staje się nieodzowne w codziennym życiu każdego człowieka: pracownika korporacji i sektora społecznego, nauczyciela, terapeuty, animatora kultury czy studenta.Płynność i elastyczność myślenia, oryginalność i zdolność dopracowania pomysłu można w pewnym stopniu wyćwiczyć — tak jak ćwiczy się pamięć i szlifuje inteligencję. W tej książce znajdziesz wiele różnych zadań pozwalających przełamać schematyczność myślenia, poprawić procesy tworzenia skojarzeń, posługiwania się analogiami i metaforami, przekształcania idei i rzeczy. Zobaczysz, jak poprowadzić sesje indywidualne, w parach i grupowe, jak zachęcić ich uczestników do twórczego myślenia i przełamać opory. Wiele ćwiczeń zawiera ilustracje zastosowania danej techniki z przykładami rozwiązań. To nieoceniona pomoc dla wszystkich pedagogów, psychologów i trenerów, chcących wyzwolić twórczy potencjał swoich podopiecznych

  • Co to jest twórcza pomysłowość?
  • Pomysły na wagę złota i zdrowia
  • Rozgrzewka dywergencyjna
  • Początek sesji twórczej pomysłowości — problemy dobrze zdefiniowane
  • Sesje indywidualne i w małych grupach
  • Sesje zespołowe
  • Sesje ewaluacyjne i waluacyjne
  • Warunki dobrej sesji twórczej pomysłowości
  • Źródła inspiracji

“Nigdy nie mów ludziom, co mają robić, a zaskoczą cię pomysłowością”.

gen. George S. Patton

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo