Czas wolny jako środowisko życia:

perspektywa pedagogiczna

Inne tytuły:
wybrane problemy
Autorzy:
Małgorzata Orłowska
Jacek Błeszyński
Jacek Jarosław Błeszyński
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2016)
IBUK Libra (2016)
ISBN:
978-83-01-18615-9, 978-83-01-18925-9
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki

"(...) praca przedłożona do recenzji posiada walory poznawcze i inspirujące do dalszych studiów i badań nad czasem wolnym w dobie współczesnych przemian stylów życia będących konsekwencją procesów globalizacji, zmian ekonomicznych i procesów społeczno-kulturowych. Książka z pewnością może służyć animatorim czasu wolnego a także być wykorzystana w procesie dydaktycznym kształcenia studentów na kierunkach przygotowujących do pracy edukacyjno-pedagogicznej i pracy socjalnej". Prof. dr hab. Ewa Syrek '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Praca zawiera szereg badań nad czasem wolnym, a rozpoczyna ją rozdział dotyczący samej definicji pojęcia , specyfiki i jego cech. Z publikacji dowiemy się jak ważne funkcje z punktu widzenia socjologii ma czas wolny zwłaszcza przy równoczesnym pojawieniu się różnych stylów życia we współczesnym świecie. • W kolejnych rozdziałach opisany został społeczny wymiar czasu wolnego we wspołczesnej Polsce, struktura spędzania dnia rodzin, budżet czasu Polaków. Nie zabrakło badań nad potrzebami dziecka, strukturą jego wolnego dnia, a także analizy czasu wolnego dzieci niep­ełno­spra­wnyc­h intelektualnie. • Publikacja została wzbogacona między innymi o przykładowe prace uczniów z niep­ełno­spra­wnoś­cią w stopniu lekkim (str. 123). • Z powyższego źródła z pewnością skorzystać mogą wszyscy animatorzy kultury, wychowawcy, a także studenci kierunków pedagogicznych.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo