Piętno Kaina

Tytuł oryginalny:
NYPD Red 3
Autorzy:
James Patterson
Marshall Karp
Tłumacz:
Dorota Stadnik
Wydawca:
HarperCollins Polska (2015-2016)
Wydane w seriach:
NYPD Red
NYPD RED - James Patterson, Marshall Karp
ISBN:
978-83-276-1690-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • To moje kolejne spotkanie z James’em Pattersonem, który „Piętno Kaina” stworzył w duecie z Marshall’em Karp’em. Co tu dużo mówić, Ci mężczyźni tworzą spektakularne i niesamowite utwory. NYPD RED znacie już z „Zdążę cię zabić”, o której pisałam TUTAJ. To specjalna, elitarna jednostka zajmująca się ochroną obrzydliwie bogatych snobów, którym zagraża ogromne niebezpieczeństwo. To trzecia i ostatnia część tej serii. Mam nadzieję szybko nadrobić tom pierwszy, którego nie miałam okazji przeczytać. • W tym tomie poznajemy Huntera Aldena, miliardera, który wiedzie spokojne życie, do czasu. Znika jego syn, on otrzymuje w „prezencie” głowę swojego osobistego kierowcy, Petera. Do akcji wkraczają detektywi Kylie i Zach, którzy nie pierwszy raz zajmują się taką sprawą. Niestety pan Alden utrudnia śledztwo, nie zgłasza porwania swojego syna, stara się zataić każdy możliwy wątek, który doprowadziłby detektywów do jego tajemniczego projektu, który nazywał „Projektem Gutenberg”. Krok po kroku śledczy dochodzą do pewnych wniosków, zbierają dowody. Podoba mi się to, że w każdej książce Pattersona widoczne jest jego zaangażowanie w to co robi. Wszystkie szczegóły zazębiają się i toczą tak, że czytelnik nie ma prawa przewidzieć tego co się stanie. Tak samo było w tym wypadku. Tajemnica jaką skrywa Hunter była nie do pomyślenia. W życiu nie wpadłabym na takie rozwinięcia akcji. Nie będę Wam tego zdradzać bo od razu bym Was zniechęciła do czytania, dlatego też to zostanie niedopowiedziane. Tripp Alden to syn wspomnianego wcześniej mężczyzny. Jego działania moim zdaniem były poparte uczciwością i został on wykorzystany przez pewnego mężczyznę, któremu całkowicie zaufał. Co ta książka oprócz tego pokazuje? Uwidacznia ludzkie wady, których nikomu z nas nie brakuje. Alden to ucieleśnienie wszystkich złych cech, które posiada człowiek. Pycha, zazdrość, chciwość. W tajemniczym projekcie nazywa siebie Leviticusem, czyli Księgą Kapłańską (z Biblii Hebrajskiej) stąd nawiązanie do tytułu „Piętno Kaina”. Porywacz i zabójca Petera nazywa siebie Kainem. Wszystkie te czynniki sprawiają, że czytelnik wkracza w niebezpieczny świat, pełen napięcia, niebezpieczeństwa i jednocześnie odkrywa nieznane tereny i proces pracy detektywów i policji. Książka warta jest każdej chwili z nią spędzonej. • Podsumowując, mogę z czystym sercem polecić tę książkę jak i całą serię wielbicielom kryminałów, thrillerów i książek sensacyjnych. Akcja jest dopracowana, wszystko współgra ze sobą tak, że czasem trudno jest uwierzyć, że to nie dzieje się naprawdę. Patterson ma wyjątkowy dar do tworzenia takich genialnych pozycji. Jak najbardziej polecam tę książkę, jak również inne, pozostałe części tej serii.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo