Dzień po dniu

Tytuł oryginalny:
Days with frog and toad
Autor:
Arnold Lobel (1933-1987)
Tłumacz:
Wojciech Mann
Ilustracje:
Piotr Kołodziej
Wydawca:
Wydawnictwo Literackie (2016)
Wydane w seriach:
Żabek i Ropuch
Frog and Toad
Żabek i Ropuchn 2015008402
ISBN:
978-83-08-06096-4
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.7 (3 głosy)

Czwarta część opowieści o rezolutnym Żabku i wrażliwcu Ropuchu - w brawurowym przekładzie Wojciecha MannaŻabek i Ropuch cieszą się każdym wspólnie spędzonym dniem. Puszczają razem latawce, świętują urodziny Ropucha, słuchają - trzymając w łapkach drżące filiżanki - mrocznych, trochę prawdziwych a trochę zmyślonych opowieści Żabka. I nawet kiedy Żabek pragnie być sam - siedzą sobie osobno, a jednocześnie razem.Żabek i Ropuch. Dzień po dniu zamyka serię kultowych opowieści Arnolda Lobela, uczących dzieci delikatności, subtelnego poczucia humoru, a przede wszystkim zrozumienia dla kogoś, kto myśli i pragnie inaczej.Wcześniejsze tomy z serii to Żabek i Ropuch. Przyjaźń, Żabek i Ropuch. Razem, Żabek i Ropuch. Przez cały rok. Wszystkie - po raz pierwszy w Polsce - specjalnie dla najmłodszych czytelników przełożył anglista-radiowiec Wojciech Mann.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo