Spectre

Reżyseria:
Sam Mendes
Scenariusz:
John Logan
Neal Purvis
Robert Wade
Jez Butterworth
Zdjęcia:
Hoyte Van Hoytema
Kompozytor:
Thomas Newman ...
Produkcja:
EON Productions
Michael G. Wilson
Barbara Broccoli ...
Wyd. w latach:
2015 - 2016
Wydane w seriach:
James Bond - kolekcja
James Bond 007
Autotagi:
Blu-ray
dokumenty elektroniczne
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...
3.2 (5 głosów)

Za sprawą zaszyfrowanej wiadomości z przeszłości Janes Bond (Daniel Craig) wyrusza w samotną misją do Mexico City, a następnie do Rzymu, gdzie poznaje Lucię Sciarrę (Monica Belucci), piękną wdowę po słynnym przestępcy. Bond przenika na tajne spotkanie i odkrywa istnienie potężnej i złowrogiej organizacji SPECTRE. Tymczasem w Londynie Max Denbigh (Andrew Scott), nowy szef Centrum Bezpieczeństwa Narodowego, kwestionuje działania Bonda i zasadność istnienia kierowanego przez M (Ralph Fiennes) MI6. Bond potajemnie werbuje Monypenny (Naomie Harris) – Q (Ben Whishaw) by pomogli mu w odszukaniu Madeleine Swan (Lea Seydoux), córki swojego dawnego wroga, znanego jako Mr. White (Jesper Christensen), która może posiadać wskazówki, jak zniszczyć SPECTRE. Jako córka zabójcy rozumie Bonda lepiej niż inni. Gdy Bond zbliża się do samego serca organizacji, odkrywa szokujący, przerażający związek między sobą, a ściganym wrogiem, w którego brawurowo wcielił się Christoph Waltz. [galapagos.com.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Racja, pierwsza sekwencja jest wybitna i zapowiada rewelacyjny film… ale tego nie dostajemy . Scenariusz jest naprawdę dziwny : jednocześnie próbują zrobić klasyczną przygodę Bonda , ale ciągle w niby "realistycznej” stylistyce Bondów z Craigem . Daje to małego potworka który nie może się zdecydować czym jest .
  • Chociaż sentencja otwierająca najnowszą odsłonę Bonda na dłuższą metę odnosi się do struktury fabularnej całego "Spectre", to prawdziwe spełnienie osiąga już w pierwszych minutach filmu, rozgrywających się podczas obchodów meksykańskiego Día de Muertos. Umieszczona przed początkowymi napisami scena jest bowiem tak spektakularna, że z miejsca można ją zaliczyć w poczet najbardziej pamiętnych momentów całej serii. Fantastyczne wprowadzenie głównego bohatera, imponująca praca kamery, kreatywne wykorzystanie zarówno samej lokacji, jak i przemierzającego ją tłumu - wszystko działa tu bezbłędnie oraz przywodzi na myśl legendarny początek "Dotyku zła" Orsona Wellesa. • I cóż, to by było na tyle. Kapitalna sekwencja zerowa jest właściwie wszystkim, co "Spectre" ma do zaoferowania. Oczywiście można się w nim doszukiwać szerokiego spektrum zalet: ładnych aut, ładnych sukienek, ładnych wnętrz, ładnych wybuchów i, rzecz jasna, ładnych pań - nie zapominajmy o ładnych paniach. Nie sugeruję wcale, że "Spectre" takowych plusów nie posiada. Pytanie tylko, czy w ogóle warto ich w tym filmie szukać. Najnowsza odsłona przygód Bonda stanowi bowiem kolejny dowód na to, że nic nie sprawia dzisiejszym blockbusterom tak wielkiego problemu, jak brak przyzwoitego scenariusza.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:James Bond
Reżyseria:Sam Mendes
Scenariusz:John Logan Neal Purvis Robert Wade Jez Butterworth
Aktorzy:Daniel Craig Christoph Waltz Monica Bellucci Léa Seydoux Ben Whishaw Ralph Fiennes Naomie Harris Dave Bautista Andrew Scott Rory Kinnear Jesper Christensen
Zdjęcia:Hoyte Van Hoytema
Kompozytorzy:Thomas Newman Rod McKuen (1933-2015)
Produkcja:EON Productions Michael G. Wilson Barbara Broccoli Danjaq
Wydawcy:Imperial CinePix (2016) Donjoq LLC and Metro-Goldwyn-Mayer (2016) Twentieth Century Fox (2016) Imperial Cine Pix (2015) Columbia Pictures Industries (2015) Galapagos Fox Entertainment Group
Serie wydawnicze:James Bond - kolekcja James Bond 007
Autotagi:Blu-ray dokumenty elektroniczne DVD filmy filmy i seriale film i wideo literatura literatura faktu, eseje, publicystyka nagrania wideo zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo