Jesienna republika

Tytuł oryginalny:
Autumn Republic
Autor:
Brian McClellan
Tłumacz:
Dominika Repeczko
Ilustracje:
Dominik Broniek
Isaac Stewart
Wydawca:
Fabryka Słów (2015-2016)
Wydane w seriach:
Trylogia Magów Prochowych
ISBN:
978-83-7964-102-4, 978-83-7964-137-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.7 (6 głosów)

"Jesienna republika", trzeci tom Trylogii Magów Prochowych Briana McClellana zapewnia czytelnikom mnóstwo emocji, pasjonującą grę o coraz wyższe stawki i jeszcze więcej magii! Któż może sprzeciwić się magom w niezwykłym świecie wypełnionym magią i technologią? Marszałek polny Tamas powraca do ukochanego kraju, aby odkryć, że wszędzie otacza go fałsz i zdrada. Stolica wpadła w ręce okupantów, a jego jedyny syn zaginął. Wypatrywane wparcie nie pojawia się, a sojuszników coraz trudniej odróżnić od wrogów. Wojna z Kezem trwa, a trawiona wewnętrznymi podziałami armia Adro zwraca się przeciw sobie. Poszukiwania porwanego syna zawiodą inspektora Adamata w sam środek nowego buntu. Jedyną nadzieją jest ścigany przez niegdysiejszych przyjaciół Taniel Dwa Strzały... "Jesienna republika" to znakomite zwieńczenie porywającej epickiej opowieści [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • świetna pozycja jak i pozostałe z trylogii, polecam dla wielbicieli fantastyki
  • Zdecydowanie, niestety ale najsłabsza część trylogii o prochowych magach. Brak logiki w prowadzonych wątkach, zwłaszcza w finalnych scenach powieści. Kiepskie, bez emocjonalne zakończenie. Przeczytałem trylogię dla bohaterów drugiego planu: dzikuska Ka-poel, detektyw Adamat czy boski kucharz Adom, związkowiec Ricard (po prostu bomba). Postaci wiodące jak marszałek Tamas i jego syn Taniel przypominają pomniki Stalina - ciężkie, brzydkie w formie i niestrawne. Nie polecam. Nota 3.
  • Tyle stron, a jak jedno mgnienie. Wieczory zlały się z odgłosami pola bitwy. Mam cichą nadzieję, łudzę się, że być może autor będzie kontynuował swą opowieść. Nowatorska koncepcja magii w świecie przedstawionym nie pozwalała na to by pozostać obojętnym wobec opowieści. Każda z postaci miała własną drogę, prosto ku spektakularnemu finałowi.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo