Drżące ciało

Tytuł oryginalny:
Carne trémula
Reżyseria:
Pedro Almodóvar
Kompozytor:
Alberto Iglesias
Zdjęcia:
Affonso Beato ...
Scenariusz:
Pedro Almodóvar
Jorge Guerricaechevarría
Ray Loriga
Wyd. w latach:
1997 - 2010
Wydane w seriach:
Do Zobaczenia We Dwoje
Pedro Almodóvar
Ekskluzywna kolekcja Pedro Almodóvara
kolekcja filmów
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...

Pojedyncza kula wystrzelona podczas interwencji policyjnej, powoduje efekt rykoszetu w życiu pięciu osób, bohaterów filmu. Przemyślnie nawarstwiony, zawikłany melodramat, autorstwa mistrza - Pedro Almodovara, jest zrealizowany w scenerii pięknego Madrytu. Ten film to wartka akcja, świetne zdjęcia, namiętne kobiety i przystojni mężczyźni.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Reżyseria:Pedro Almodóvar
Aktorzy:Francesca Neri Javier Bardem Liberto Rabal Penélope Cruz Ángela Molina José Sancho (1944-2013) Javier Barden
Kompozytor:Alberto Iglesias
Zdjęcia:Affonso Beato Alfonso Beato
Scenariusz:Pedro Almodóvar Jorge Guerricaechevarría Ray Loriga
Produkcja:El Deseo S. A Agustín Almodóvar Hervé Hachuel
Lektor:Tomasz Orlicz
Scenografia:Antxon Gomez
Instytucja sprawcza:TF1
Wydawcy:Best Film CO (1997-2010) Axel Springer Polska (2004) Carne Trémula (1997) Agora Dolby Digital Gazeta Wyborcza Takt
Serie wydawnicze:Do Zobaczenia We Dwoje Pedro Almodóvar Ekskluzywna kolekcja Pedro Almodóvara kolekcja filmów
Autotagi:audiobooki DVD filmy filmy i seriale film i wideo literatura nagrania nagrania wideo
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo