Czerwony rycerz

Tytuł oryginalny:
Red knight
Tłumacz:
Maria Gębicka-Frąc
Autorzy:
Miles Cameron
Christian Cameron
Wydawca:
Wydawnictwo Mag Jacek Rodek (2016)
Wydane w seriach:
Syn zdrajcy
ISBN:
978-83-7480-630-5
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
proza
5.0

Zapomnijcie o Jerzym i smoku. Zapomnijcie o sir Lancelocie i rycerskich opowieściach. To będzie brudna robota. Poleje się krew, pofruną flaki. Oto najemny rycerz, jakiego jeszcze nie widzieliście. Dwadzieścia osiem florenów miesięcznie to wygórowana opłata dla człowieka, który ma stawić czoło Dziczy. Dwadzieścia osiem florenów miesięcznie to stanowczo za mało, kiedy w bitewnym tumulcie szczęki wiwerny zatrzaskują się człowiekowi na hełmie i potwór zaczyna mu odgryzać głowę. Sama taka walka to nie przelewki; dowodzenie kompanią ludzi - a nawet gorzej, kompanią najemników - w obliczu zabójczo przebiegłych bestii z Dziczy jest jeszcze trudniejsze. Trzeba mieć do tego odpowiednie urodzenie, wyszkolenie i diabelne szczęście. Czerwony Rycerz dysponuje tymi wszystkimi przymiotami, na dodatek jest młody i żądny zarobku. Kiedy więc najmuje się wraz ze swoim oddziałem do ochrony żeńskiego klasztoru, traktuje to zadanie jako jedno z wielu zleceń. Klasztor jest bogaty, siostrzyczki zakonne śliczne, a zagrażający im potwór - wcale nie taki straszny. Kłopot w tym, że to nie będzie zwykłe zlecenie. To będzie wojna…
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jeśli lubisz rycerzy oraz książki, w których akcja nawet na moment się nie zatrzymuje, przeczytaj recenzję do końca i sięgnij po ten utwór. • Czerwony rycerz wraz z bandą najemników ma za zadanie ochronić żeński klasztor przed potworami. • Autor skupił się głównie na wykreowaniu świetnych bohaterów oraz stworzeniu ciekawych walk. Obie te rzeczy zostały wykonane. Główny bohater tj. Czerwony Rycerz jest wyrazistą postacią, która jest odważna, zabawna, posługująca się czasem siarczystym językiem oraz bardzo emocjonalna. To świetny rycerz, który umiejętnie posługuje się bronią oraz mówi prostym, dosadnym i wulgarnym językiem. Oczywiście w obecności kobiet stara się hamować. Ogólnie w całym utworze przewija się masa bohaterów, aczkolwiek większość z nich jest epizodycznymi osobami, to znaczy pojawiają się w pewnym momencie i po kilkunastu/kilkudziesięciu stronach znikają, dlatego nie trzeba orientować się we wszystkich imionach, wystarczy tylko skupić się na głównych bohaterach. Nie mamy tutaj bardzo wyraźnego podziału na tych „złych” i „dobrych”. Ci z pierwszej grupy dość często robią dobre uczynki, zaś ci z drugiej złe. Walk w powieści jest bardzo dużo. Są one krwawe i stwarzające wrażenie autentyczności. Zapierają one dech w piersiach. • „- Czasami - zaczął kapitan, patrząc na maga - człowiek wie, że coś jest prawdą niezależnie od dowodów.” • Książka jest wielowątkowa. Co rusz autor urządza niektórym bohaterom niemałe piekło, wrzucając ich w wir wydarzeń. Umiejętnie zaplata on wątki oraz tworzy aurę tajemniczości. • Bałem się sięgnąć po tę książkę, ponieważ jest ona bardzo gruba (845 stron), no i nie jestem wielkim fanem tego gatunku (wolę kryminały i thrillery). Cieszę się, że jednak się przemogłem, bo Czerwony rycerz bardzo mi się spodobał. Jestem pod wrażeniem pomysłu, który jest dla mnie oryginalny i zarazem banalny. Autor wykonał go świetnie! Najbardziej spodobali mi się bohaterowie, którzy są żywi, pełni emocji oraz ludzcy, w sensie popełniają błędy, za które muszą płacić, nie są idealni, boją się nieznanego oraz potworów i okazują to… Utwór został napisany lekkim językiem, od samego początku do końca trzyma w napięciu, jest mnóstwo zwrotów akcji. • Polityka, egoizm, fanatyzm i materializm to są poboczne problemy tej książki, bo głównym jest (trochę bardzo prosta i schematyczna) walka dobra ze złem. • Jeśli lubisz powieści, w których jest wiele walk, sięgnij po ten utwór. Jeśli chcesz poznać mroczne, trochę bardziej męskie dzieło, przeczytaj tę książkę . Jeśli nie przeszkadza ci to, że bohaterzy, z którymi zżywasz się giną, koniecznie przeczytaj tę powieść. • Pojawia się też wątek miłosny, który nie za bardzo mnie zachwycił. • Akcja utworu dzieje się w średniowieczu, aczkolwiek odniosłem wrażenie, że autor przeniósł niektóre problemy współczesnego świata do tamtej epoki pokazując tym, że ludzie od dawien dawna borykają się z frasunkami. • Mógłbym się tu godzinami rozwodzić na tym dziełem. Podsumowując moją krótką opinię: utwór polecam przede wszystkim miłośnikom fantastyki. • Za przekazanie egzemplarza recenzenckiego dziękuję Wydawnictwu MAG. • Tytuł: „Czerwony rycerz” • Tytuł oryginału: „The Red Knight” • Autor: Miles Cameron • Wydawnictwo: MAG • Cykl: Syn zdrajcy (tom I) • Korekta: Magdalena Górnicka • Ilustracja na okładce: Kerem Beyit • Wydanie: I • Oprawa: miękka • Liczba stron: 845 • Data wydania: 13.01.2016 • ISBN: 978-83-7480-630-5
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo