No i na co ci te góry?:

o tym, jak Korona Świata dała mi szkołę życia

Autor:
Anna Lichota
Tłumacz:
Iwona Szymaniak
Wydawca:
Świat Książki (2015)
ISBN:
978-83-7943-890-7
Autotagi:
druk
Źródło opisu: Biblioteka Pedagogiczna w Tarnowie - Katalog zbiorów
1.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nie polecam.Książka nie ma duszy gór. Kasa, przewodnik i wspinaczka jak na wyciągarce, przedstawiona jako wielkie "halo". Że można napisać dobrą książkę wspinając się "turystycznie" przykładem jest choćby "Góry z duszą" Moniki Witkowskiej, gdzie autorka widzi o wiele więcej niż własny czekan. Mamy opisy flory i fauny, a nawet wskazówki gdybyśmy sami mieli zamiar kiedyś na taki wypad. W "No i na co ci te góry" autorka zalicza góry i pagóry nie przekazując klimatu, a jeśli już próbuje to czyni to jak lodowiec
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo