Piękna Maria:

zwierciadło mojej duszy

Autor:
Oscar Hijuelos (1951-2013)
Tłumacz:
Magdalena Słysz
Wydawca:
Albatros - Andrzej Kuryłowicz (2012)
ISBN:
978-83-7659-754-6, 978-83-7659-866-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Szesnastoletnia María García y Cifuentes ma zarówno urodę, jak i głos, jednak w rodzinnej wiosce na ubogiej Kubie nigdy nie zrealizuje swoich marzeń. Decyduje się opuścić dom i spróbować szczęścia w stolicy. Zostaje tancerką w klubie nocnym. Jej wyjątkowa, wręcz porażająca uroda przyciąga spojrzenia wielu mężczyzn. Jest wśród nich Ignacio Fuentes, zamożny przedsiębiorca i gangster, który ją utrzymuje. Zakochana w luksusie María początkowo przymyka oczy na zdrady kochanka. W końcu jednak wikła się w namiętny romans z przystojnym, acz ubogim muzykiem Nestorem Castillo. Choć u jego boku jest szczęśliwa, mając do wyboru bogactwo lub ciągłą niepewność, wraca do niestałego Ignacia. Dopiero gdy Nestor wraz z bratem wyjeżdżają do USA, a ich piosenka staje się wielkim przebojem, postanawia go odszukać i związać się z nim na stałe. Ale los chce inaczej...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • 1990 Oscar Hijuelos otrzymał Nagrodę Pulitzera za powieść "Mambo Kings śpiewają o miłości". To historia dwóch kubańskich muzyków, Nestora i Cesara Castillo, którzy jako Mambo Kings stają się gwiazdami nowojorskich klubów nocnych. Ich słynne miłosne bolero, Piękna Maria, zwierciadło mojej duszy, zainspirowała tajemnicza kobieta, ukochana Nestora, która złamała mu serce. Nowa powieść Hijuelosa opowiada o jej losach. Hawana, rok 1947. • Szesnastoletnia María García y Cifuentes ma zarówno urodę, jak i głos, jednak w rodzinnej wiosce na ubogiej Kubie nigdy nie zrealizuje swoich marzeń. Decyduje się opuścić dom i spróbować szczęścia w stolicy. Zostaje tancerką w klubie nocnym. Jej wyjątkowa, wręcz porażająca uroda przyciąga spojrzenia wielu mężczyzn. Jest wśród nich Ignacio Fuentes, zamożny przedsiębiorca i gangster, który ją utrzymuje.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo