Cyberprzestrzeń i edukacja

Redakcja:
Tadeusz Lewowicki (1942-2024)
Bronisław Siemieniecki
Wydawca:
Adam Marszałek (2012)
Wydane w seriach:
Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna
ISBN:
978-83-7780-326-4
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. dr. Władysława Biegańskiego w Częstochowie - Katalog księgozbioru
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Przedstawiono wpływ rzeczywistości wirtualnej na procesy edukacyjne, edukację medialną na Słowacji, oddziaływanie komunikacji w cybe­rprz­estr­zeni­ na interakcje społeczne, komunikację nauczyciela z uczniem w internetowym środowisku edukacyjnym. Omówiono miejsce mediów w środowisku dziecka, teorię inteligencji wielorakich, założenia neurodydaktyki i jej wpływ na proces uczenia się oraz edukację medialną i informatyczną w kontekście tendencji kształcenia małego dziecka, rolę edukacji medialnej w kształtowaniu postawy licealistów wobec przekazów reklamowych. Scha­rakt­eryz­owan­o szanse edukacyjne i zagrożenia cybe­rprz­estr­zeni­ą : cyberbullying, uzależnienie od komputera i Internetu, samotność w cybe­rprz­estr­zeni­, pedofilię w Internecie, satanizm w blogach internetowych, możliwości i zagrożenia kształcenia telematycznego w szkole podstawowej.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo