Dziedziczka smoka:

Drzewo Idhunn

Tytuł oryginalny:
L'albero di Idhunn
Autor:
Licia Troisi
Tłumacz:
Anna Gogolin
Wydawca:
Videograf II (2010)
ISBN:
978-83-7183-859-0
Autotagi:
druk
powieści
Źródło opisu: Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna w Szczekocinach - Katalog księgozbioru
5.0

Drugi tom trylogii o dzielnej dziewczynie, która nosi w sobie geny potężnego smoka Thubana. Adoptowana przez tajemniczego profesora Sofia dowiaduje się, że ma do spełnienia niebezpieczną misję. W czasie podróży z trupą cyrkową po kraju poznaje urodziwego chłopca z pieprzykiem na czole, podobnym do tego, który ma ona sama. Jednak wkrótce okazuje się, że Fabio nie jest jej przyjacielem. Przed tysiącami lat oszukał on smoki i jest gotów uczynić to znowu, by umożliwić powrót strasznemu wywernowi.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wycieczka razem z trupą cyrkową. Nadawanie się na klauna-no może nie. Spotkanie kolejnego potowka smoka. Ciekawie przedstawiona akcja rozgrywa się w świecie ludzi.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo