Leo i Nela:

niepełnosprawność ruchowa

Autor:
Aleksandra Chmielewska
Ilustracje:
Agnieszka Ostrowska
Wydawca:
Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych Światełko (2015-2017)
Wydane w seriach:
Bajki bez Barier
ISBN:
978-83-65214-07-2, 978-83-65214-19-5
978-83-65214-37-9
Autotagi:
druk
książki
literatura stosowana
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Kiedy Leo, wesoły pies, wychodzi na spacer, ludzie uśmiechają się do niego i chcą go pogłaskać. Za to kiedy widzą Kornelię, często udają, że jej nie ma albo patrzą tak, że pewnie chętnie schowałaby się w skorupce, gdyby tylko ją miała. Bo Nela ma chore nogi i jeździ na wózku inwalidzkim. Jak pomaga jej pies? Co potrafi żyrafa? Dlaczego dziewczynka czuje się jak pingwin? I czy uda jej się znaleźć przyjaciela? "Leo i Nela" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat rówieśnika niepełnosprawnego ruchowo, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Projekt pn.: "Bajki bez barier" - opracowanie i wydanie serii bajek dotyczących niepełnosprawności, współfinansowany jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach konkursu XV i XIV.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo