Samba

Inne tytuły:
Samba pour la france
Zdjęcia:
Stéphane Fontaine
Reżyseria:
Eric Toledano
Kompozytor:
Ludovico Einaudi
Scenariusz:
Olivier Nakache
Delphine Coulin
Aktorzy:
Omar Sy
Charlotte Gainsbourg
Tahar Rahim
Wydawca:
Gutek Film
Autotagi:
DVD
filmy
Źródło opisu: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie - Katalog centralny filii
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wspaniały, bo jakże prawdziwy. • Oto obraz współczesnego świata zdominowanego tematem uchodźców i ludzi nielegalnie zasiedlających inne państwa. Samba mieszka u wujka a zarabia "na czarno" ciagle zmieniając miejsca zatrudnienia. Podobnie jak i jego kumple tuła się z dnia na dzień licząc na szczęście przy znalezieniu "zahaczenia" na chwilę za kilka euro. Pewnego dnia poznaje wolontariuszkę, młodą Francuzkę, która przeprowadza z nim rozmowę w biurze dla emigrantów. I od tego momentu wszystko powoli zaczyna przybierać inne formy. • Niezwykły film, który zmienia ludzi. Samba, czarnoskóry obywatel Senegalu dostrzega w "białej" kobiecie coś pasjonującego. Coś nikłego, delikatnego, coś zmysłowego i doświadcza innego życia, gdzie górę zaczynają brać zwykłe emocje, jak choćby miłość czy zachwyt nad pięknem. Ona zaś, Alice (w tej roli subtelna Charlotte Gainsbourg) przełamuje w sobie bariery i strach, zaczyna ostawiać tabletki nasenne i próbuje szukać odwagi w swoich pokładach kobiecości. A wszystko dzięki niemu, dzięki komuś, kto daje od tak, zwykłą wiarę w siebie samą. Film komediowy - przez łzy, raczej wzruszający, pasjonujący, MAGNETYCZNY.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo