Skąd się wzięły małpy w internecie?

Autor:
Artur Janicki
Ilustracje:
Przemysław Surma
Wydawca:
Wydawnictwo Widnokrąg (2015)
ISBN:
978-83-942952-0-2
Autotagi:
druk
książki
4.0

Kto z nas w dzisiejszych czasach nie korzysta z Internetu? Ale czy wiecie, kto i dlaczego go wymyślił oraz jak doszło do tego, że nie możemy się bez niego obyć? I jak właściwie działa Internet? Co tak naprawdę oznacza adres internetowy i czego możemy się z niego dowiedzieć? Czy tytułowa "małpa" zawsze jest małpą, a może w różnych krajach zmienia się w inne zwierzęta? Odpowiedź na te pytania oraz na wiele innych znajdziesz w książce "Małpy w Internecie". Oprócz ciekawostek, autor w przystępny sposób wyjaśnia całkiem poważne sprawy, tłumacząc, co to jest transmisja cyfrowa albo ruting. Książka jest ilustrowana w stylu komiksowym. Po świecie Internetu oprowadza nas dociekliwa dziewczynka i jej tata. Ilustrator prowadzi swój równoległy dialog z czytelnikiem, interpretując i komentując na wesoło omawiane tematy. Nie zdziwmy się więc, gdy w książce zobaczymy Kopernika z tabletem lub biegające pakiety sieciowe... Książka z pewnością może poszerzyć horyzonty młodego czytelnika, a także i niejednego rodzica. Omawiając surfowanie po Internecie, wirusy czy działanie internetowej wyszukiwarki, książka niepostrzeżenie wprowadza czytelnika w pasjonujący świat wiedzy. A co niemniej ważne, pomaga nauczyć się, jak korzystać z Internetu w sposób bezpieczny i efektywny.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo