Która to Malala?

Autor:
Renata Piątkowska ...
Ilustracje:
Maciej Szymanowicz
Wydawcy:
Wydawnictwo Literatura (2015-2024)
Fundacja Edukacji Nowoczesnej
Fundacja Moderna
Wydane w seriach:
Wojny Dorosłych - Historie Dzieci
Książka dla Ciebie
Książka dla Ciebie (Fundacja Edukacji Nowoczesnej)
Wojny Dorosłych, Historie Dzieci - Wydawnictwo Literatura
ISBN:
978-83-7672-383-9, 978-83-7672-634-2
978-83-8208-019-3, 978-83-8208-277-7
Autotagi:
druk
elementy biograficzne
książki
opowiadania
powieści
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.8 (6 głosów)

Malala, której imię dosłownie oznacza „pogrążoną w smutku”, jakby na przekór jest zawsze wesoła i chętna do zabawy. Od jej koleżanek odróżnia ją jedynie to, że nie zakrywa swojej twarzy chustą. W ojczyźnie Malali, Pakistanie, jest to jednak ciężkie przewinienie. Prawie tak ciężkie jak zapisywanie na swoim blogu gorzkich słów na temat represyjnego wobec kobiet prawa, egzekwowanego przemocą przez talibów. W odwecie za działalność na rzecz edukacji kobiet w Pakistanie w 2012 roku terroryści strzeli Malali prosto w twarz. Na szczęście nastolatka przeżyła zamach, a jej głos w walce o równość kobiet i mężczyzn stał się jeszcze donośniejszy – wkrótce o Malali usłyszał cały świat, a ona sama otrzymała wiele nagród oraz nominacji, w tym Pokojową Nagrodę Nobla. „Która to Malala?” to niezwykle poruszająca opowieść o młodziutkiej dziewczynie, która już jako dwunastolatka zdecydowała się zaryzykować swoje życie w obronie pięknych, sprawiedliwych idei. Jej odwaga, charyzma, ogromna siła charakteru i nieustępliwość zainspirowały do działania rzesze ludzi na całym świecie. Historia Malali jest żywym dowodem na to, że warto walczyć oraz pomagać słabszym i szykanowanym, nawet jeśli wiąże się to z wystąpieniem przeciwko znacznie silniejszemu wrogowi – opresyjnemu systemowi.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Piękna lekcja dla dzieci i dorosłych. Ta książka powinna być obowiązkową lekturą w każdej szkole!
  • Szczerze polecam . Dorosłym i dzieciom.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Renata Piątkowska Maciej Szymanowicz
Ilustracje:Maciej Szymanowicz
Tłumacz:Katarzyna Wasilkowska
Wydawcy:Wydawnictwo Literatura (2015-2024) Fundacja Edukacji Nowoczesnej Fundacja Moderna
Serie wydawnicze:Wojny Dorosłych - Historie Dzieci Książka dla Ciebie Książka dla Ciebie (Fundacja Edukacji Nowoczesnej) Wojny Dorosłych, Historie Dzieci - Wydawnictwo Literatura
ISBN:978-83-7672-383-9 978-83-7672-634-2 978-83-8208-019-3 978-83-8208-277-7
Autotagi:audiobooki beletrystyka biografie CD DAISY druk elementy biograficzne epika ikonografia książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna nagrania opowiadania powieści proza rodzina zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 51 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo