ABC kreatywności

Autor:
Krzysztof J. Szmidt
Wydawca:
Difin (2010)
Wydane w seriach:
Engram
"Engram" /"Difin"
ISBN:
978-83-7641-319-8, 978-83-8085-734-6
Autotagi:
druk
książki
poradniki

Książka jest poradnikiem rozwoju kreatywności, jednak różni się od większości tego typu publikacji dostępnych na rynku. W odróżnieniu od tamtych, które zakładają naiwność czytelnika, obiecując mu niemal natychmiastowy efekt podniesienia swojego indeksu kreatywności, książka Krzysztofa Szmidta odnosi się do dobrze ugruntowanej wiedzy o twórczości i w tym sensie popularyzuje rzetelną wiedzę psychologiczną. Napisana jest przystępnym językiem, z dozą humoru, a zarazem widać w niej dużą erudycję autora. Znajdziemy w niej z jednej strony liczne odwołania do literatury naukowej z zakresu psychologii twórczości, z drugiej mnóstwo anegdot o wybitnych twórcach – całość bardzo przyjazna w odbiorze. Ponadto książka opatrzona jest szeregiem ciekawych ćwiczeń, które mogą stanowić punkt wyjścia w „domowym treningu kreatywnego myślenia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Publikacja autorstwa czołowego polskiego pedagoga twórczości. Rozdziały są uporządkowane według liter alfabetu. Każdy rozdział stanowi omówienie jednej kwestii związanej z kreatywnością (twórczością), na przykład: „A jak analogie”, „F jak flow”, „H jak hamowanie kreatywności w rodzinie i firmie”, „L jak lektury” (krótkie recenzje wartościowych prac o twórczości opublikowanych w ostatnich ośmiu latach), „N jak nauczyciel twórczości”, „W jak wytrwałość”. W poszczególnych hasłach autor zamieścił: podstawowe informacje na temat danego zagadnienia; własne interpretacje oparte na doświadczeniu życiowym i naukowym; ćwiczenia, których wykonanie pomaga w rozwijaniu kreatywności; pytania służące autorefleksji. Podsumowaniem pracy jest zestawienie 21 zasad kreatywności. Ciąg dalszy książki pt. „ABC kreatywności” z 2010 roku. • JC
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo