Robinson Kruzoe

Tytuł oryginalny:
Life and surprising adventures of Robinson Crusoe of York, mariner
Autor:
Daniel Defoe
Tłumacz:
Stanisław Stampf'l (1919-1980) ...
Ilustracje:
Andrzej Heidrich (1928-2019) ...
Wyd. w latach:
1958 - 2011
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
3.0 (2 głosy)

Książka ta, osnuta wokół autentycznej historii marynarza, który spędził kilka lat na bezludnej wyspie, jest powieścią przygodową. Od ponad dwóch wieków cieszy się niesłabnącym powodzeniem i bywa popularyzowana w licznych adaptacjach, skrótach i przeróbkach. Robinson Kruzoe w opracowaniu S. Stampf la dostarcza niecodziennych emocji, pobudza wyobraźnię i fantazję, bywa ucieleśnieniem najskrytszych marzeń czytelników. Robinson ląduje na bezludnej wyspie. Musi się zatroszczyć o jedzenie, mieszkanie, ubiór, brak mu najpotrzebniejszych rzeczy. Jest sam, zdany tylko na siebie. Czy cywilizowany człowiek może przeżyć w ekstremalnych warunkach, gdzie ma do dyspozycji tylko potęgę natury? Czy przyroda jest wrogiem czy przyjacielem człowieka?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka, która przypadła mi do gustu. Ciekawie przedstawione życie na wyspie- samotne życie. Jak to jesstracić nagle wszystko. Bez zgody rodziców Kruzo płynie statkiem który rozbija się koło wyspy. Niestety tylko jemu udało się przeżyć. Rozpoczyna walkę o życie.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Daniel Defoe
Tłumaczenie:Stanisław Stampf'l (1919-1980) Stanisław Stampfl St Stampf`l
Ilustracje:Andrzej Heidrich (1928-2019) Andrzej Heinrich Bogusław Orliński
Adaptacja:Stanisław Stampf'l (1919-1980) Stanisław Stampfl
Wydawcy:Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1958-2011) Edytor (2006) Wydawnictwo Mea (2000) Krajowa Agencja Wydawnicza (1991) Agencja Wydaw. Ostroróg (1991)
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna Obowiązkowe Lektury Szkolne Perły Literatury Seria "Lektura Szkolna" Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia Lektura Szkolna z Sówką klasa 6
ISBN:83-03-03414-6 83-10-07794-7 83-10-10111-2 83-10-10224-0 83-10-10564-9 83-10-10679-3 83-10-10855-9 83-10-10968-7 83-10-11103-7 83-60474-03-6 83-86281-16-2 83-913040-2-7 978-83-10-11468-6 978-83-10-12030-4 83-10-0794-7 978-83-10-11468
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 59 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo