Czego dzieci mogą się nauczyć od zwierząt

Autor:
Anna Jankowska
Wydawca:
Wydawnictwo Dragon (2010)
Wydane w seriach:
Twój Expert w Domu
ISBN:
978-83-62521-01-2
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
4.0

Świat zwierząt otacza dziecko już od pierwszych dni jego życia. Noworodki spoglądają na uśmiechnięte pyszczki kotków, piesków i małpek kręcących się na karuzeli. Są otulane kołderkami w kaczuszki lubmisie, obdarowywane dziesiątkami maskotek. Potem przychodzi etap książek, a rodzice zamieniają się w chodzące papugi i naśladują odgłosy zwierząt przez kolejnych kilka miesięcy. I dobrze, bo to zwierzęta rozmawiają z dziećmi poprzez bajki czytane na dobranoc. To pluszowe misie słuchają zwierzeń i największych sekretów. Wreszcie przychodzi czas na żywe zwierzęta, które można spotkać w domu, na spacerze, w zoo, obejrzeć w telewizji, komputerze czy atlasie. Egzotyczne i rodzime, z pozoru tak pospolite, potrafi ą zaskoczyć, jeśli tylko da się im szansę.Książka Czego dzieci mogą się nauczyć odzwierząt ma sprawić, że nasze dzieci przestaną uważać ludzi za istoty wyższe, przestaną tresować zwierzęta i zaczną je z uwagą obserwować. Bo każde zwierzę ma w sobie coś wyjątkowego, czego może nauczyć człowieka, szczególnie tego najmłodszego, który dopiero poznaje świat wszystkimi zmysłami i kształtuje swoją osobowość, a przede wszystkim wrażliwość.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo