Bliźnięta z lodu

Tytuł oryginalny:
Ice twins
Autor:
S. K. Tremayne
Tłumacz:
Robert Kędzierski
Wydawca:
Wydawnictwo Czarna Owca (2015)
Wydane w seriach:
Thriller Psychologiczny
ISBN:
978-83-7554-940-9, 978-83-8554-940-9
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
3.9 (11 głosów)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Każdy rozdział zmienia spojrzenie na dalszy ciąg akcji, przez co ciężko przewidzieć zakończenie i książka cały czas trzyma w napięciu. Dwie bliźniaczki jednojajowe, jedna z nich nie żyje. Pytanie, która przeżyła. Wątpliwości zaczynają się już od samego początku. • Zmniejszona rodzina przeprowadza się na wyspę piorunów, by pomóc sobie w żałobie i rozpocząć "nowe życie". Ale czy jest to możliwe, gdy córka tak bardzo przypomina o stracie? Problem narasta, bo okazuje się, że rodzice nie zajmowali się tak samo swoimi dziećmi i każde z nich miało swoją "ukochaną córkę". Matka nie radzi sobie ze stratą swojej córeczki. Rodzina się rozpada. Tworzy się atmosfera... . • Niestety zakończenie jest rozczarowujące, bo wszystkie problemy rozwiązują się podczas sztormu, więc emocje rosną czy wszyscy przeżyją, czy dom wytrzyma? Rozdział kończy się w trakcie burzy i jest przerwa w akcji bohaterowie wracają na wyspę po 6 miesiącach. Tworzy się dziura w akcji.
  • świetna książka, polecam
  • Całkiem dobra ksiązka, nieco mieszająca w głowie ze względu na zmiany wersji która bliźniaczka jest która. specyficzna atmosfera Szkocji, tajemnicze zakończenie.
  • Świetna! • Fabułę można streścić w kilku zdaniach. Angus i Sarah są rodzicami ślicznych bliźniaczek: Lydii i Kristii. W wyniku nieszczęśliwego wypadku jedna z nich ginie. Rodzice nie mogą pozbierać się z żałoby i przeprowadzają się na samotną wyspę, którą Angus odziedziczył po babci. Przeprowadzka ma miejsce rok po śmierci dziecka. I nagle żyjąca bliźniaczka mówi rodzicom, że się pomylili. Pomylili tożsamości. Kristie, żyjąca córka, twierdzi, że ona jest w rzeczywistości Lydią. A przecież Lydię rodzice pochowali. I zaczyna się prawdziwa " jazda bez trzymanki". I co teraz? • I jak do tego wszystkiego dołożymy opisu krajobrazu: samotna wyspa smagana wiatrem, szalejący sztorm za oknem, przypływy i odpływy, zaniedbany i chylący się ku upadkowi dom po babci, skrzypiące podłogi i biegające szczury gdzieś w piwnicach. Brawo! Ja to "kupuję". Dobrze, że czytałam tę książkę w czerwcu. Bo jesienią to chyba bym zeszła na zawał... Bardzo plastycznie to autor przedstawił. • No i to zakończenie. Zaskakujące i nie do końca jednoznaczne. A to lubię.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo