Jestem Miasto - Kraków

Autor:
Artur Wabik
Wydawca:
Grupa Wydawnicza Foksal
ISBN:
978-83-280-1873-0
Autotagi:
druk
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru
4.8 (6 głosów)

Dzięki tej książce dzieci mają szansę odbyć fascynującą podróż w czasie. Tematem przewodnim jest Kraków. Na każdej stronie miasto ukazuje się młodym i nieco starszym czytelnikom w różnych odsłonach - od pradziejów po czasy współczesne. Mnóstwo detali i szczegółów sprawi, że dzieci będą mogły godzinami oglądać tę książkę i razem z rodzicami obserwować, jak zmienia się gród Kraka. To książka nie tylko dla mieszkańców Krakowa, ale dla wszystkich, których interesuje nasza dawna stolica!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Tekturowa książeczka w dużym formacie (27 x 32 cm) składa się z ośmiu rozkładówkowych plansz, a każda prezentuje Kraków na przestrzeni dziejów. • I tak, zaczynamy od Wiślan, przez wczesne średniowiecze (przed lokacją miasta w 1257 roku) i jesień średniowiecza (XVI wiek), następnie Wolne Miasto Kraków (1815–1846), międzywojnie, okupację, czasy PRL-u, dochodzimy do ostatniej planszy zatytułowanej „wczoraj wieczorem”. • Pięknie zilustrowana i bardzo ciekawa książeczka. Pokazuje, jak zmieniał się i rozwijał Kraków. • Godna polecenia dla małego i dużego czytelnika.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Katarynka
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo