Describing and researching interactive processes in the foreign language classroom

Autor:
Mirosław Pawlak
Wydawca:
Wydaw. PWSZ (2004)
ISBN:
83-88335-18-9
Autotagi:
druk
książki
Źródło opisu: Biblioteka Narodowa - Katalog Główny
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „Monografia poświęcona analizie procesów interakcyjnych na lekcjach języka angielskiego oraz ich wpływu na rozwój kompetencji komunikacyjnej uczniów. Część teoretyczna zawiera prezentację najnowszych teorii i badań proponowanych przez różnych badaczy procesu przyswajania drugiego języka. Kolejne rozdziały zawierają natomiast badania własne autora odnośnie istotnych cech procesu dydaktycznego. Publikacja ta ma istotne znaczenie dla modyfikacji procesu dydaktycznego, zwłaszcza w odniesieniu do stosowania podejścia komunikacyjnego w klasie”. /fragment recenzji naukowej prof. UAM, dr hab. Krystyny Droździał-Szelest/
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo