Akademia Pana Kleksa

Inne tytuły:
Akademia Pana Kleksa [Cz.] 1
Autor:
Jan Brzechwa (1900-1966)
Lektor:
Krzysztof Kolberger (1950-2011)
Ilustracje:
Jacek Skrzydlewski
Wydawcy:
Edipresse Polska (2016)
Agencja Artystyczna MTJ (2011)
Siedmioróg
Wydane w seriach:
Pan Kleks
Kanon Literatury Dziecięcej
Kanon Literatury Dziecięcej. Lektury Szkolne
ISBN:
978-83-7699-218-1, 978-83-7945-516-4
978-83-7945-517-1
Autotagi:
Więcej informacji...

Bajkowa historia Adama Niezgódki - oraz innych chłopców, których imiona zaczynają się na literę A - oddanego na naukę do szkoły prowadzonej przez Ambrożego Kleksa. Jego Akademia mieści się przy ulicy Czekoladowej i jest otoczona murem, w którym od wewnętrznej strony umieszczone są żelazne furtki prowadzące do różnych bajek, z których treści korzysta się w trakcie nauki. Nauka zaczyna się o godzinie siódmej, a w jej skład wchodzą lekcje: kleksografia, przędzenie liter, leczenie chorych sprzętów, gra w piłkę-globus, czyli nauka geografii. W wychowaniu chłopców pomaga panu Kleksowi Mateusz - zaczarowany w szpaka książę - wymawiający jedynie końcówki wyrazów i uznający piegi pana Kleksa za przysmak.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Akademia Pana Kleksa [Cz.] 1 Akademia Pana Kleksa CD 1
Autor:Jan Brzechwa (1900-1966)
Lektor:Krzysztof Kolberger (1950-2011)
Ilustracje:Jacek Skrzydlewski
Wydawcy:Edipresse Polska (2016) Agencja Artystyczna MTJ (2011) Siedmioróg
Serie wydawnicze:Pan Kleks Kanon Literatury Dziecięcej Kanon Literatury Dziecięcej. Lektury Szkolne
ISBN:978-83-7699-218-1 978-83-7945-516-4 978-83-7945-517-1
Autotagi:audiobooki CD druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo