Małe mroczne kłamstwa

Tytuł oryginalny:
Little black lies
Autor:
Sharon Bolton ...
Tłumacz:
Małgorzata Tł Stefaniuk ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Amber (2015-2018)
Legimi (2015)
Wydane w seriach:
Seria z Lacey Flint
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
2.8 (4 głosy)

Mrożący krew thriller psychologiczny autorki serii z Lacey Flint ("Ulubione rzeczy", "Karuzela samobójczyń", "Zagubieni", "Mroczne przypływy Tamizy"). Trzy wyznania. Dwóch kłamców. Jeden morderca. Troje bliskich sobie ludzi ukrywa przed sobą straszne tajemnice. Catrin Quinn przed trzema laty straciła w wypadku dwóch synów. Od tego czasu nie potrafi wrócić do równowagi. Ma depresję, widzi duchy swoich dzieci. Jej małżeństwo rozpadło się, romans ledwie się tli. Żyje nienawiścią i pragnieniem zemsty. Bardzo dobrze zna sprawcę... On również nie potrafi zapomnieć o tym, co się zdarzyło. Nocami podkradają się pod swoje domy. Gdy w okolicy znika kolejne dziecko, podejrzenia i oskarżenia spadają na Catrin. I ona, i jej były kochanek Callum, i najlepsza przyjaciółka z dzieciństwa Rachel ukrywają straszne tajemnice. Wiele ich łączy: wszyscy są w żałobie i nikt nie ufa nikomu, nawet sobie. A do odkrycia prawdy wiedzie daleka i kręta droga...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Trzy wyznania... • Dwóch kłamców... • Jeden morderca... • Muszę na wstępie to powiedzieć - dałem radę przeczytać tylko pięćdziesiąt stron, gdyż po prostu książka była nudna, a nie lubię się męczyć. Możecie odebrać to jako nie profesjonalizm i przestać czytać tego bloga. Zrozumiem Wasze decyzje. Wszystkie uwagi przyjmę na klatę. • Sharon Bolton jest jedną z najp­oczy­tnie­jszy­ch brytyjskich autorek thrillerów psyc­holo­gicz­nych­ i literackich kryminałów. Jej powieści zostały wydane w 16 krajach i są finalistkami oraz laureatkami międ­zyna­rodo­wych­ nagród literackich, m.in. CWA Gold Dagger, Barry Award, International Thriller Writer's Best First Novel, Mary Higgins Clark oraz francuskiej Prix du Polar. • Nie mogłem się doczekać chwili, gdy zacznę czytać książkę. Zacząłem i... I zacząłem płakać i złościć się, gdyż jest to nudny utwór. Przeczytałem ponad pięćdziesiąt stron, więcej nie mogłem, bo bym się chyba zabił. Język jest nudny, akcja nie trzyma w napięciu i nie mrozi krwi w żyłach. Być może później akcja się rozwijała, ale wolę nie wracać do tej książki. Bardzo zdziwiło mnie to, że dzieło to jest tak słabe, bo autorka napisała bestsellerową serię z Lacey Flint, a tego chyba nie da się kupić. • Catrin Quinn przed trzema laty straciła w wypadku dwóch synów. Od tego czasu nie potrafi wrócić do stanu równowagi. Ma depresję, widzi duchy swoich dzieci. • Jej małżeństwo rozpadło się, romans ledwie się tli. Żyje nienawiścią i pragnieniem zemsty. Bardzo dobrze zna sprawcę. On również nie potrafi zapomnieć o tym, co się zdarzyło. Nocami podkradają się pod swoje domy. Gdy w okolicy znika kolejne dziecko, podejrzenia i oskarżenia spadają na Catrin. I ona, i jej były kochane Callum, i najlepsza przyjaciółka z dzieciństwa Rachel ukrywają straszne tajemnice. Wiele ich łączy: wszyscy są w żałobie i nikt nie ufa nikomu, nawet sobie. A do odkrycia prawdy wiedzie daleka i kręta droga...* • Zdziwiło mnie to, że na Lubimy Czytać książka ma ocenę 8/10, a wszyscy mówią o wciąganiu od pierwszej strony, dynamice itp. Pomyślałem, że może czegoś nie zrozumiałem, coś mi umknęło czy coś. W każdej książce staram dojrzeć się jakieś plusy. Tej to na pewno okładka, która zarazem jest tajemnicza, ale dość dużo mówi. • Główną bohaterką jest Catrin Quinn. Irytowało mnie w niej to, że ciągle mówiła o zbrodniach i śmierci, jakby nie znała innych słów. Książka jest takim jakby pamiętnikiem – wskazuje na to narracja pierwszoosobowa, emocje oraz numerowanie stron dniami (dzień drugi, trzeci itp.). Nie mogę za bardzo się wypowiadać o tej autorce, gdyż nie dotrwałem do końca utworu, więc nie wiem, czy wpisuje się w mój gust. Jest dla mnie obojętna. • Podsumowując, nie polecam tej książki. Jest to jedna z nielicznych książek, których do końca nie doczytałem. Jak już wcześniej wspominałem, jednym z minusów jest nudny język. Być może od połowy dzieje się więcej. Egzemplarz recenzencki dostałem we współpracy z wydawnictwem Amber. • opis pochodzi z okładki książki • Tytuł: "Małe mroczne kłamstwa" • Tytuł oryginału: "Little Black Lies" • Autor: Sharon Bolton • Wydawnictwo: Amber • Korekta: Jolanta Kucharska, Barbara Cywińska • Projekt graficzny okładki: Małgorzata Cebo-Foniok • Zdjęcie na okładce: Richard Lidnie/iStock/Thinkstock • Wydanie: I • Oprawa: miękka • ISBN: 978-83-241-5487-6
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Sharon Bolton Małgorzata Tł Stefaniuk
Tłumaczenie:Małgorzata Tł Stefaniuk Agnieszka Kabala
Wydawcy:Wydawnictwo Amber (2015-2018) Legimi (2015)
Serie wydawnicze:Seria z Lacey Flint
ISBN:978-83-241-5487-6 978-83-241-5900-0 978-83-241-6384-7 978-83-241-6789-0 978832415000
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 28 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo