Asertywnośc na co dzień:

czyli jak żyć w zgodzie ze sobą i innymi

Inne tytuły:
Jak żyć w zgodzie ze sobą i innymi
Autor:
Agnieszka Wróbel
Ilustracje:
Kamila Stankiewicz
Wydawcy:
Wydawnictwo Edgard (2011)
Samo Sedno (2011)
Wydane w seriach:
Samo Sedno
ISBN:
978-83-7788-017-3
Autotagi:
druk
książki
psychologia

Asertywność pozwala na spokojne i stanowcze wyznaczanie granic, wyrażanie swoich potrzeb i oczekiwań, odmawianie bez poczucia winy, tłumaczenia się i usprawiedliwiania. Autorka książki poprowadzi Cię przez 3 etapy procesu wypracowywania asertywności: będziesz mógł poznać przyczyny jej braku, wkroczyć na drogę do zmiany i poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w domu i w pracy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Asertywność pozwala na spokojne i stanowcze wyznaczanie granic, wyrażanie swoich potrzeb i oczekiwań, odmawianie bez poczucia winy, tłumaczenia się i usprawiedliwiania. • Autorka książki, doświadczona psychoterapeutka, poprowadzi cię przez 3 etapy procesu wypracowywania asertywności: będziesz mógł poznać przyczyny jej braku, wkroczyć na drogę do zmiany i poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w domu i w pracy. Dowiesz się, jak zbudować właściwą samoocenę, pozbyć się lęków, poczucia winy i wstydu. Przekonasz się, jak wielki wpływ na asertywną postawę ma poczucie własnej wartości i jak dużą rolę w jego budowaniu odgrywa okres dzieciństwa. • Poradnik pomoże ci w nauce rozpoznawania oraz wyrażania swoich emocji, myśli i przekonań. Dowiesz się, jak wypracować asertywną postawę w kontakcie z klientem lub w relacji ze zwierzchnikiem. Jeśli jesteś rodzicem, zrozumiesz, jak wychować dziecko, aby miało poczucie własnej wartości. Poznasz sposoby na radzenie sobie z lękiem przed odrzuceniem czy odmową. Lektura poradnika pomoże ci w naturalny sposób reagować asertywnie i doceniać tę postawę u innych. (nota wydawcy)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo