Cała Polska Czyta Dzieciom: Diossos

Autor:
Witold Makowiecki (1902-1946)
Wydawca:
Polityka Spółdzielnia Pracy (2009)
Wydane w seriach:
Cała Polska Czyta Dzieciom
Kolekcja książkowa "Cała Polska Czyta Dzieciom" Fundacji "ABCXXI" - "Cała Polska czyta dzieciom" oraz tygodnika "Polityka"
ISBN:
978-83-61174-004, 978-83-61174-28-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wawer m.st. Warszawy - Katalog centralny

W starożytnej Grecji można było za długi popaść w niewolę. Mały Diossos, mieszkaniec Koryntu, doświadcza tego bardzo boleśnie: niespłacone długi podłego ojczyma czynią z chłopca, jego matki i rodzeństwa niewolników. Jedynym wybawcą może być przyjaciel- bohater igrzysk, szybkobiegacz – Pollinik. Droga jednak do niego daleka! Mieszka hen, w odległym Milecie. W poszukiwaniu pomocy Diossos musi nie tylko wymknąć się strażnikom: czeka go przeprawa przez niebezpieczne góry i przez morze…Pomagają mu dobrzy ludzie, zły pies a nawet groźni korsarze. Czy dotrze jednak do swego przyjaciela na czas? Czy Pollinikowi uda się zebrać drużynę i wyrwać z niewoli rodzinę Diossosa? Mają na to tylko 30 dni… Dramatyczna historia Diossosa, którą Witold Makowiecki napisał w czasie wojny z myślą o swoich dzieciach, dostarcza oprócz barwnej i wartkiej akcji wielu informacji o historii i kulturze antycznej Grecji. Jest to też piękna opowieść o wartościach ponadczasowych – honorze, wierności, odwadze. I o najprawdziwszej przyjaźni, która potrafi przezwyciężyć wszelkie przeszkody i niebezpieczeństwa.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo