Cień węża

Autor:
Rick Riordan
Tłumacz:
Agnieszka Fulińska
Wydawca:
Galeria Książki (2011-2012)
Wydane w seriach:
Kroniki Rodu Kane
ISBN:
978-83-62170-46-3
Autotagi:
druk
powieści
4.8 (4 głosy)

Od momentu, gdy młodzi magowie Carter i Sadie nauczyli się, jak podążać ścieżką bogów starożytnego Egiptu, wiedzieli, że odegrają ważną rolę w przywracaniu w świecie porządku - Maat. Nie spodziewali się jednak, że świat stanie się aż tak chaotyczny. Wąż chaosu, Apopis, uwolnił się i grozi, że za trzy dni zniszczy świat. Magowie są podzieleni. Bogowie znikają, a ci, którzy pozostali, są słabi. Waltowi, jednemu z najzdolniejszych uczniów Cartera i Sadie, nie pozostało zbyt wiele życia - czuje, że jego siły słabną. Ziya jest zbyt zajęta opieką nad zgrzybiałym bogiem słońca, Ra, żeby mogła być naprawdę pomocna. Czego może dokonać dwoje nastolatków z kilkoma jeszcze młodszymi uczniami? Być może istnieje sposób na powstrzymanie Apopisa, ale jest on tak trudny, że może kosztować Cartera i Sadie życie - nawet jeśli im się powiedzie. Jednak aby mieć na to szansę, muszą zaufać obłąkanemu magowi, że ich nie zdradzi albo, co gorsza, nie pozabija. Trzeba być szalonym, żeby podjąć się tego zadania. Cóż, możecie zatem nazwać ich szaleńcami. Zabawne sytuacje, niezapomniane potwory, nieustannie zmieniająca się drużyna przyjaciół i wrogów - w Cieniu węża tempo akcji nigdy nie zwalnia; trzeci tom jest wciągającym i w pełni satysfakcjonującym dopełnieniem trylogii Kroniki Rodu Kane'ów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo