Ziarenka maku

Autor:
Józef Ratajczak (1932-1999) ...
Ilustracje:
Aleksander Karcz (1939-2022)
Bożena Truchanowska ...
Wyd. w latach:
1965 - 2018
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
4.0

Józef Ratajczak (1932-1999), laureat szeregu nagród literackich, poeta i prozaik, autor wielu tomików wierszy dla dzieci, ukończył polonistykę na uniwersytecie poznańskim i otrzymał tytuł doktora na uniwersytecie krakowskim. Był współtwórcą grupy poetyckiej „Wierzbak”, współpracował z teatrem dla dzieci Marcinek (dziś Teatr Animacji). W swoich wierszach, delikatnych i zwiewnych, zapisywał ulotne chwile, najzwyklejsze widoki i myśli – szum wiatru, kocie rozterki, odbicie drzewa w wodzie, radość z pięknej pogody, z liści wirujących w powietrzu; wszystko, co rzadko dostrzegamy, a co stanowi o pięknie świata, co mówi nam o miłości i trosce najbliższych. Ziarenko maku to znak tych drobiazgów, pozornie niezauważalnych, ale jakże dla nas niezbędnych, bez których po prostu nie moglibyśmy poczuć, że żyjemy."
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Piękna poezja dla dzieci, okraszona wybitnymi ilustracjami w pierwszych wydaniach; to po nie właśnie polecam sięgnąć (zobaczcie na inne okładki książki dostępne na portalu).
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Ziarenka Maku [DB-M]
Autorzy:Józef Ratajczak (1932-1999) Aleksander Karcz (1939-2022) Bożena Truchanowska Wydawnictwo Siedmioróg.
Ilustracje:Aleksander Karcz (1939-2022) Bożena Truchanowska Aneta Krella-Moch Elżbieta Krygowska-Butlewska Aleksander Korcz
Tłumaczenie:Aleksander Karcz (1939-2022) Aneta Krella-Moch
Wydawcy:Wydawnictwo IBIS (2018) Przedsiębiorstwo Wydawniczo-Handlowe Siedmioróg (1994-2015) Wydawnictwo Literatura (1995-2006) Oficyna Wydawnicza GMP (1989-1994) Editions Spotkania (1992-1993) Poznan (1991) Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1965-1989)
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna Lektura Obowiązkowe Lektury Szkolne Kanon Lektur kl. 3 klasa 3 Poeci Dla Dzieci Lektura - Siedmioróg Kanon Lektur - Siedmioróg Lektura Dla Klasy Trzeciej Szkoły Podstawowej Lektura dla Klasy 3 Szkoły Podstawowej klasa 3 Szkoły Podstawowej
ISBN:83-10-08053-0 83-7162-279-1 83-85195-74-2 83-85311-64-5 83-87080-01-2 83-87080-12-8 978-83-65952-78-3 978-83-7162-455-1 978-83-7568-609-8 83-87081-2 83-870801-2 83-10-0853-0 83-10-08053-2 83-10-08853-0 83-10-080553-0 978-83-171624551 078-83-7162-455-1 978-83-7162-455-0 978-83-7162-455-7 978-83-7162-465-1 978-83-7568-609-88
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia książki liryka literatura literatura piękna mikrofisze mikroformy opowiadania poezja proza wiersze zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 241 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo