Historie Mona Lizy

Autorzy:
Piotr Barsony
Nadine Nieszawer
Tłumaczenie:
Jolanta Kozłowska
Joanna Woyciechowska
Wydawca:
Wydawnictwo Muchomor (2015)
ISBN:
978-83-89774-82-8
Autotagi:
druk
książki
portrety
publikacje popularnonaukowe
5.0

Francuski artysta Piotr Bransony namalował 30 portetów Mona Lisy w sposób, w jaki malowali słynni malarze - Picasso, Monet, Dali i inni. W ten oryginalny sposób pokazuje, na czym polegaja posczególne kierunki w malarstwie! Wspaniały wstęp do historii sztuki nowoczesnej i współczesnej dla dzieci, młodzieży a nawet dorosłych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Historia sztuki z Mona Lisą • Oryginalną podróż po historii sztuki proponuje francuski artysta Piotr Barsony. Jest on zarazem autorem i ilustratorem książki Historie Mona Lizy. W rozmowie z córką przedstawia krótką historię malarstwa od XIX do XXI wieku. Na podstawie najs­łynn­iejs­zych­ dzieł omawia najważniejsze kierunki w malarstwie i ilustruje je portretami Mona Lisy, odtwarzając styl poszczególnych artystów. Bazując na jednym z najs­łynn­iejs­zych­ i najbardziej cenionym obrazie renesansu, pokazuje, w jaki sposób sztuka ewoluowała, jak różne nurty i tendencje wpływały na siebie. Autor w prosty, przystępny sposób uświadamia, jak ważną rolę w rozwoju sztuki mają historia, nastroje społeczne i nauka. Przekazuje też czytelnikowi różne ciekawostki i anegdoty z życia artystów. • Kieruje swą książkę nie tylko do dzieci, ale do wszystkich miłośników piękna i sztuki. Historie Mona Lisy Piotra Barsony’ego uczy patrzeć na obrazy, rozumieć je i czerpać przyjemność z kontemplowania dzieła sztuki. Publikacja jest pięknie wydana: duży format, twarda okładka, błyszczący papier i mnóstwo kolorów. • Maria Twardowska-Hadyniak • Biblioteka Kraków
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo