Maestro z Sankt Petersburga

Tytuł oryginalny:
Dirigenten från Sankt Petersburg
Autorzy:
Camilla Grebe
Paul Leander-Engström
Tłumacz:
Elżbieta Ptaszyńska-Sadowska
Lektor:
Wojciech Żołądkowicz
Wydawca:
Sonia Draga (2014)
Wydane w seriach:
Mroczna Moskwa
Audiobook
Audiobook - Wydawnictwo Sonia Draga
ISBN:
978-83-7999-210-2
Autotagi:
audiobooki
beletrystyka
CD
MP3
powieści
proza
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. Stefana Żeromskiego w Zakopanem - Katalog księgozbioru
4.0 (2 głosy)

Książka otwiera intrygujący cykl powieściowy „Mroczna Moskwa”. Jej bohaterem jest szwedzki finansista, Tom Blixen, dla którego lojalność i uczciwość to wciąż wartości cenniejsze od pieniędzy. Jednak Toma ścigają demony przeszłości… Przenosimy się do Moskwy 2003 roku. W powietrzu unosi się zapach niskooktanowej benzyny, potu i kurzu. Atmosfera jest prymitywna, brutalna i pełna obietnic, tak jak Rosja. Takie myśli kołaczą się po głowie szwedzkiego finansisty Toma Blixena w drodze do pracy w Pioneer Capital, wiodącego banku inwestycyjnego w kraju. Właśnie wybrano go, by zabezpieczył jedną z największych transakcji w historii banku. Jego klientem jest potężny i niebezpieczny oligarcha Romanow, kierujący największą spółką naftową w Rosji. Blixen wierzy, że poradzi sobie z korupcją i nieczystymi zagrywkami, które w rosyjskim biznesie są wszechobecne. Jednak sprawy poważnie się komplikują, a Tom zostaje wciągnięty w spiralę przemocy. Niespodziewanie Blixen zyskuje sojusznika Siergieja Skurowa. Wpadają na trop, który prowadzi ich do najpilniej strzeżonych korytarzy Kremla.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo