Origami:

sztuka składania papieru

Tytuł oryginalny:
Origami
Japanese paper folding,
Autor:
Florence Sakade
Tłumacz:
Małgorzata Malczyk
Wydawca:
Wydawnictwo RM (2005-2022)
Autotagi:
druk
książki
literatura stosowana
Więcej informacji...

Origami, japońska sztuka wytwarzania kunsztownych składanek z papieru, ma tysiącletnią tradycję. W Kraju Kwitnącej Wiśni papierowe zabawki wykorzystuje się do ozdabiania podarunków, tablic szkolnych i wystaw sklepowych. Ta fascynująca sztuka podbija dziś cały świat. Składanki przedstawiające m.in. baśniowe postaci, zwierzęta, kwiaty, pudełka i łódki to kreatywna rozrywka nie tylko dla dzieci, lecz także i dorosłych. Uczy cierpliwości, dokładności, koncentracji, poczucia harmonii i estetyki. W książce przedstawiono: ponad 50 przykładów figurek origami, od łatwych po nieco trudniejsze, rysunki oraz szczegółowe instrukcje wykonania zabawek, zdjęcia gotowych składanek, praktyczne zastosowanie origami. źródło opisu: lubimyczytac.pll
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Japanese paper folding,
Autor:Florence Sakade
Tłumacz:Małgorzata Malczyk
Redakcja:Małgorzata Malczyk
Wydawca:Wydawnictwo RM (2005-2022)
ISBN:83-7243-473-5 978-83-7773-042-3 978-83-7773-763-7 978-83-8151-279-4 978-83-8151-583-2
Autotagi:druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana poradniki poradniki i przewodniki proza publikacje popularnonaukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo