Doktor Nieboli:

bajka muzyczna

Autor:
Hugh Lofting (1886-1947)
Reżyseria:
Wojciech Maciejewski (1923-2018)
Kompozytorzy:
Mieczysław Janicz (1901-1990)
Zbigniew Pawelec
Wykonanie:
Bronisław Pawlik (1926-2002)
Wanda Majerówna
Danuta Wodyńska (1922-2001)
Zespół Instrumentalny pod dyrekcją Zbigniewa Pawelca ...
Adaptacja:
Krystyna Wodnicka (1922-1986)
Słowa:
Krystyna Wodnicka (1922-1986)
Wydawcy:
Polskie Nagrania Muza (2005)
Omedia
Wydane w seriach:
Bajki-Grajki
Autotagi:
audiobooki
CD
nagrania muzyczne
płyty gramofonowe
Więcej informacji...
4.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Doktor Dolittle w polskim, muzycznym wydaniu, czyli Doktor Nieboli wraz ze swoimi egzotycznymi zwierzętami, a w roli głównej wpadający w ucho utwór 'Szpital Doktora Nieboli' jako motyw przewodni ze świetną tytułową kreacją Bronisława Pawlika.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Hugh Lofting (1886-1947)
Reżyseria:Wojciech Maciejewski (1923-2018)
Kompozytorzy:Mieczysław Janicz (1901-1990) Zbigniew Pawelec
Wykonanie:Bronisław Pawlik (1926-2002) Wanda Majerówna Danuta Wodyńska (1922-2001) Zespół Instrumentalny pod dyrekcją Zbigniewa Pawelca Chór Mieszany pod kierownictwem Henryka Szewczuka Lech Ordon (1928-2017) Jerzy Rogowski Danuta Rastawicka Michał Bukowski
Adaptacja:Krystyna Wodnicka (1922-1986)
Słowa:Krystyna Wodnicka (1922-1986)
Wydawcy:Polskie Nagrania Muza (2005) Omedia
Serie wydawnicze:Bajki-Grajki
Autotagi:audiobooki CD literatura muzyka nagrania nagrania muzyczne płyty gramofonowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 4 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo