Martin Eden

Tytuł oryginalny:
Martin Eden
Autor:
Jack London (1876-1916)
Tłumacz:
Zygmunt Glinka (1900-1964)
Wyd. w latach:
1945 - 2003
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
5.0 (3 głosy)

Martin Eden to jedna z najważniejszych powieści Jacka Londona; choć wydana ponad sto lat temu, nie traci na swej aktualności i niezmiernie ważnej wymowie ideologicznej. Powieść opowiada o Martinie, który próbuje pokonać przeciwności losu i spełnić własne marzenia. Jego wytrwałość, niesamowita osobowość, siła i hart ducha są imponujące, szczególnie dzisiaj, kiedy tak niewielu jest bohaterów wzbudzających prawdziwy podziw. Martin to bohater dynamiczny, myślący samodzielnie, dostrzegający więcej niż osoby z jego środowiska. Doskonała powieść mówiąca o prawdziwych ideałach, o tym, jak ważna jest wiara w siebie i determinacja w dążeniu do spełnienia własnych celów. Mocna, interesująca, dająca do myślenia książka.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Piękna historia pokazująca, że na kształtowanie naszej osobowości duży wpływ mają inni ludzie i tylko od nas zależy czy przez nich czy dzięki nim stajemy się ludźmi jakimi jesteśmy.
  • Pod rozwagę wnikliwym czytelnikom: czy uznanie i sława potrafią zastąpić prawdziwych przyjaciół i co tak naprawdę jest wartością nadajacą sens życiu.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Jack London (1876-1916)
Tłumacz:Zygmunt Glinka (1900-1964)
Ilustracje:Andrew Sinclair
Przedmowa:Ewa Kieruzalska-Gewartowska
Wydawcy:Akant (2003) Siedmioróg (1996) Wydawnictwo Iskry (1956-1995) Wydaw. Książka i Wiedza (1949-1988) Państwowe Wydawnictwo Iskry (1956-1976) Spółdzielnia Wydawnicza Książka (1948) Spółdzielnia Wydawnicza Czytelnik (1945) Penguin Books Spółdzielnia Wydawniczo-Handlowa Książka i Wiedza
Serie wydawnicze:Klasyka Młodych Klasyka Młodych - Iskry Dzieła Wybrane Lektura Szkolna Lektura Szkolna - Iskry Penguin classics Seria Kieszonkowa Iskier
ISBN:83-05-11786-3 83-207-0402-2 83-207-0673-4 83-207-1298-X 83-207-1476-1 83-86685-44-1 83-89136-05-8 978-0-14-018772-4
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 77 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo