Seria niefortunnych zdarzeń

Inne tytuły:
Gabinet gadów
Autor:
Lemony Snicket
Ilustracje:
Brett Helquist
Tłumacz:
Jolanta Kozak
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska (2002-2013)
Autotagi:
druk
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Lemony Snicket to autor serii książek dla młodzieży pt. „Seria Niefortunnych Zdarzeń”. Drugą z trzynastu części jest „Gabinet Gadów”. Wszystkie książki wydało wydawnictwo Egmont. Pierwsza edycja miała miejsce w 2002 roku, obecnie wznowiono wydanie z nowymi okładkami. • Po przykrych doświadczeniach z hrabią Olafem, rodzeństwo Baudelaire trafia do nowego opiekuna. Montgomery Mongomery jest naukowcem, bada gady. Wujek planuje wycieczkę do Peru, ale czeka na nowego asystenta. Dzieci są u niego szczęśliwe – Kalus ma do dyspozycji cudowną bibliotekę, Słoneczko przyjaźni się z groźnymi wężami, a Wioletka wymyśla nowe urządzenia. Gdy w końcu pojawia się nowy asystent, Stefano, dzieci dostrzegają, że jest to hrabia Olaf. Wujek też zauważa, że coś jest nie tak, chociaż czuje, że asystent chce mu wykraść rzadki gatunek węża. W końcu wujek ginie, a Olaf, nadal podszywając się pod Stefana, chce zaopiekować się dziećmi, a tak naprawdę ich fortuną. Niestety, nie udaje mu się wcielić swojego planu w życie i ucieka. Sieroty muszą przygotować się na wycieczkę do nowego domu. • Druga część serii napawa optymizmem. Dzieci są w końcu szczęśliwe. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie fakt, że Olaf dalej ich śledzi. Nadal pragnie ich fortuny i nie cofnie się przed niczym, by ją zdobyć. • Mimo że to powieść dla młodzieży jest tu dość drastycznie – mamy do czynienia ze śmiercią, a dokładnie z morderstwem. To tragiczne, dlatego tak niespodziewane w powieści dla młodszych czytelników. • Narrator jest jak zwykle dość ciekawy. Jest niefrasobliwy, opowiada o wszystkich okropieństwach i stara się nas ostrzec przed dalszym czytaniem. Zachowuje się on raczej jak opowiadacz bajek, a nie jak narrator powieści. • Język jest dość dobry i dostosowany do czytelnika. Bardzo ciekawe jest to, że narrator stara się nam pokazać, co Słoneczko ma na myśli, gdy gaworzy. • Nowe okładki są ciekawe, odświeżają wygląd książek. Ja jestem posiadaczką starych okładek, które mają dla mnie niesamowity urok i nadają powieści klimat. Strony są wykonane z niesamowitego materiału, są nieco pożółkłe. Twarda okładka nadaje jej eleganckiego wyglądu. • Sama historia jest ciekawa i chyba jest moją ulubioną częścią. Gady są świetnym pomysłem jako tło, wujek jest sympatyczny, a dzieci są szczęśliwe. Aż serce pęka, gdy w końcu wszystko się sypie. • Komu polecam? Na pewno musicie przeczytać pierwszą część, by zrozumieć kim są sieroty Baudelaire. Gdy to już będzie za wami, sami zapragniecie sięgnąć po tę książkę. Wioletka, Klaus i Słoneczko to sympatyczne, choć nieco pechowe, dzieci, które na pewno polubicie. To raczej książka dla młodszych czytelników, ale i starsi coś w niej znajdą – oddanie, przywiązanie, rodzeństwo, które o siebie dba i nieb­ezpi­ecze­ństw­o, które ich ściga. Doba książka przygodowa, naprawdę.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Gabinet gadów Gabinet gadów 2 Księga dziesiąta .Zjezdne zbocze księga dziewiąta Krwiożerczy karnawał księga trzecia Ogromne okno księga pierwsza Przykry początek księga druga Gabinet gadów księga szósta Winda widmo księga jedenasta. Groźna grota księga piąta Akademia antypatii księga siódma.Wredna wioska groźna grota księga czwarta Tartak tortur
Autor:Lemony Snicket
Ilustracje:Brett Helquist
Tłumacz:Jolanta Kozak
Wydawca:Wydawnictwo Egmont Polska (2002-2013)
ISBN:83-237-1449-5 83-237-1573-4 83-237-1574-2 83-237-1695-1 83-237-1704-4 83-237-1757-5 83-237-2071-1 83-237-2099-1 83-237-8854-5 83-237-9440-5 978-83-237-6123-5
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 18 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo