Kurczak ze śliwkami

Tytuł oryginalny:
Poulet aux prunes
Tłumacz:
Wojciech Nowicki
Autor:
Marjane Satrapi
Ilustracje:
Marjane Satrapi
Wydawcy:
Egmont Polska (2016)
Wydawnictwo Post (2006)
Wydane w seriach:
Klub Świata Komiksu
ISBN:
978-83-281-1649-8, 978-83-924426-0-8
83-924426-0-1, 978-83-824426-0-8
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
powieści
4.0

“Kurczak ze śliwkami” to kameralna opowieść autorstwa Marjane Satrapi - jednej z najbardziej znanych obecnie autorek współczesnego komiksu. Twórczyni słynnego i cenionego “Persepolis” - autobiograficznej opowieści o dzieciństwie spędzonym w Iranie w burzliwych czasach rewolucji islamskiej. W “Kurczaku ze śliwkami” znów powracamy do podobnej, osobistej tematyki, znanej z wcześniejszego komiksu. Satrapi nie bez dystansu i humoru przywołuje tutaj prywatną historię rodzinną opowiadając ją w sposób niewymuszony i lekki. Wprowadza czytelnika w złożoną opowieść, w której doświadczenie prywatnego, jednostkowego życia łączy się z baśniową fantazją. Podejmując trudny temat związku pomiędzy sztuką i życiem, Satrapi stara się odpowiedzieć na pytanie: co nadaje życiu głębszą wartość? Ukazuje przy tym w pełni swój niezwykły talent narracyjny, pokazując, że czasami nieważne jak wielki jest temat, który się porusza, ale jak się to robi.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Króciutki, ale warty przeczytania. Czuć ducha Persepolis. Bohaterów trudno lubić, ale też nie trzeba ich lubić. Bardzo dobrze rysowany, dobrze prowadzona, zwarta fabula.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo