Siedem dni w lipcu

Tytuł oryginalny:
Siete días de Julio
Autor:
Jordi Sierra i Fabra
Tłumacz:
Elżbieta Sosnowska
Wydawca:
Albatros Andrzej Kuryłowicz (2013)
Wydane w seriach:
Inspektor Mascarell
ISBN:
978-83-7659-187-2, 978-83-7885-685-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0

iquel Mascarell, ostatni policjant w republikańskiej Barcelonie, aresztowany w 1939 i skazany przez reżim generała Franco na karę śmierci, wychodzi na wolność po ośmiu i pół latach spędzonych w więzieniu i obozie pracy. Jest rok 1947. Miquel powraca do rodzinnego miasta, które teraz stało się dla niego miejscem obcym, smutnym i groźnym. W Barcelonie królują bieda, czarny rynek i ciemne interesy. Były inspektor policji nie ma pracy, jakiegokolwiek dobytku ani nawet mieszkania, które podczas jego nieobecności przejęła rodzina falangistów. Żona zmarła tuż przed aresztowaniem. Miquel nie wie, co stało się z jego przyjaciółmi - i nikt też nie wie, czy on sam pozostał przy życiu. Kilka godzin po zatrzymaniu się w przypadkowo wybranym pensjonacie, otrzymuje kopertę z zagadkową zawartością: fotografią pięknej dziewczyny, paczką nowiutkich banknotów oraz dwoma kartkami. Na pierwszej jest nazwa hotelu, na drugiej ręcznie wypisane pytanie: "Czy chce pan znowu poczuć się policjantem?". Instynkt detektywa oraz ciekawość, a także kiepska sytuacja finansowa nie pozwalają mu zignorować tej przesyłki. Rozpoczyna śledztwo, zdając sobie jednocześnie sprawę, że teraz jest praktycznie nikim, że zadając pytania naraża się sam na niebezpieczeństwo. Los stawia na jego drodze Patro - dziewczynę, której kiedyś uratował życie. Dzięki niej znajduje dojście do ważnego źródła informacji, środowiska barcelońskich prostytutek. Przez kilka następnych dni Mascarell będzie starał się odkryć, czy śmierć młodej kobiety pod kołami pociągu metra była tragicznym wypadkiem, czy zaplanowanym morderstwem. I jak się okaże - nie ostatnim... Zgłoś błąd w opisie
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo