Uwięziona

Tytuł oryginalny:
Little girl gone
Autor:
Drusilla Campbell
Tłumacz:
Monika Popławska
Wydawcy:
Legimi (2016)
Media Rodzina (2014-2016)
IBUK Libra (2015)
Wydane w seriach:
Gorzka Czekolada
ISBN:
978-83-8008-041-6, 978-83-8008-094-2
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki

Deprawacja ukryta pod płaszczykiem dobroczynności. Madora podjęła w swoim nastoletnim życiu wiele złych decyzji i stoi w obliczu poważnych kłopotów. Na szczęście pojawia się Willis i oferuje jej pomoc. Madora uważa, że wraz z nim przyszła wolność i zbawienie. Nic nie wytrąci jej z tego przekonania, nawet porwanie i uwięzienie bezdomnej nastolatki, którego Willis się dopuści. Dopiero pod wpływem dwunastoletniego chłopca, który zadaje proste, choć fundamentalne pytania, Madora musi stawić czoło prawdzie i dokładniej zastanowić się nad tym, co się wokół niej dzieje. Wielowymiarowy obraz przemocy i zniewolenia, nakreślony oszczędnie, bez epatowania, choć pod powierzchnią aż wrze od spiętrzonych problemów. Tematyką i ujęciem przypomina Pokój Emmy Donoghue. To książka, która poddaje testowi nasze przywiązanie do wartości. Zwodniczo prosta historia jest w istocie zagadką, która wymaga głębszego zastanowienia - kto tak naprawdę jest ofiarą w tej opowieści.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo