Filipek i szkoła

Autor:
Małgorzata Strękowska-Zaremba
Ilustracje:
Joanna Zagner-Kołat
Wyd. w latach:
2011 - 2019
Wydane w seriach:
To Lubię
Biblioteka Bluszcza
Filipek Zaskroniec
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

Filipek Zaskroniec, do tej pory pilnie strzeżony na Zielonym Osiedlu Twoich Marzeń, opuszcza jego bezpieczne mury, by poddać się przymusowi edukacyjnemu, który czeka na każdego sześciolatka.

Zmuszany do ciągłego zakrzykiwania przez Czydziestkę, wiecznie karcony przez dyrektorkę i zabierany na wycieczki śladami Wielkich Polaków, chłopiec przez kolejne lata nauki walczy o przetrwanie niczym bohaterowie Parku Jurajskiego.

Kipiąca humorem, trochę niepoprawna książka dla wszystkich, którzy lubią bohaterów w typie słynnego Mikołajka.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Małgorzata Strękowska-Zaremba
Ilustracje:Joanna Zagner-Kołat
Tłumacz:Joanna Zagner-Kołat
Wydawcy:NASBI (2019) IBUK Libra (2019) Legimi (2019) ebookpoint BIBLIO (2019) Wydawnictwo Literatura (2015-2019) Dom Wydawniczy i Handlowy Elipsa (2011)
Serie wydawnicze:To Lubię Biblioteka Bluszcza Filipek Zaskroniec
ISBN:978-837-6401-79-9 978-83-7672-382-2 978-83-7672-842-1 978-83-7672-382-2 978-83-6401-79-9 978-83-7672-82-2 978-93-7672-382-2
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza rodzina zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 36 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo