Ósmy grzech główny

Tytuł oryginalny:
Achte Sünde
Autor:
Philipp Vandenberg
Tłumacz:
Julian Brudzewski
Wydawca:
Wydawnictwo Sonia Draga (2008-2009)
ISBN:
978-83-7508-087-2, 83-7508-087-2
978-83-7508-2, 977-83-7508-087-12
Autotagi:
druk
książki
powieści
4.3 (3 głosy)

Niemiecki antykwariusz Lukas Malberg pojawia się w Rzymie z nadzieją okazyjnego zakupu cennego księgozbioru pewnej starej markizy. Lecz oto nagle zostaje wplątany w sprawę morderstwa - znajduje zwłoki Marleny, swojej znajomej jeszcze z czasów szkolnych. Kilka dni później Marlena zostaje pochowana anonimowo , a na pogrzebie obecni są watykańscy dostojnicy. Co łączyło Marlenę ze Stolicą Apostolską? Malberg, podejrzany o zabójstwo, chce poznać prawdę, wkraczając tym samym w nieznany mu wcześniej mroczny świat: pilnie strzeżone tajemnice Watykanu, ogromne pieniądze, Całun Turyński, egzorcyzmy, potajemne eksperymenty naukowe.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Młody niemiecki antykwariusz Lukas Malberg przybywa do Rzymu aby dokonać wyceny pewnego księgozbioru pewnej markizy, korzystając z okazji postanawia odwiedzić znajomą jeszcze z czasów szkolnych • - Marlenę. Niestety znajduje ją martwą, a dodatkowo zostaje wplątany w jej tajemnicze morderstwo. • Kilka dni później zostaje ona pochowana anonimowo, a na pogrzebie obecni są watykańscy dostojnicy. Co łączyło Marlenę ze Stolicą. Na te i wiele innych pytań będzie musiał Lukas Malberg znaleźć odpowiedź. • Książka od pierwszych do ostatnich stron powoduje to że nie odłożysz tej książki. Spisek, tajemnice, historyczne fakty to wszystko jest w tej pozycji. • Dla osób lubiących zagadki Watykany, polecam. Na pewno każdy kto sięgnie po tę książkę nie będzie zawiedziony.
  • W stylu Dana Browna niezle się czyta
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo