Historia Polski:

pytania i odpowiedzi

Autorzy:
Piotr Kwiatkiewicz
Maciej Leszczyński
Wydawcy:
Podsiedlik-Raniowski i Spółka (1990-2006)
Publicat (2005)
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
Więcej informacji...

To ponad 1000 - letnie dzieje naszego państwa, przedstawione w interesujący, ułatwiający naukę i powtarzanie wiadomości, sposób. Konstrukcja książki umożliwia prowadzenie gry polegającej na zadawaniu pytań i udzielaniu prawidłowych odpowiedzi. Czytelnik może także samodzielnie sprawdzić własną wiedzę, zasłaniając tekst i zadając sobie pytania umieszczone u góry strony.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Pytania i Odpowiedzi - Publicat
Autorzy:Piotr Kwiatkiewicz Maciej Leszczyński
Wydawcy:Podsiedlik-Raniowski i Spółka (1990-2006) Publicat (2005)
Serie wydawnicze:Centrum Edukacji Dziecięcej Szkolny Leksykon CED Centrum Edukacji Dziecięcej Dobra Książka, Dobra Cena Dobra Książka, Dobra Cena - Publicat
ISBN:83-7212-343-8 978-83-245-0028-4 978-83-245-0220-2 978-83-7083-776-1 83-7083-7761 83-7083-76-X 978-7083-776-1 978-83-245-0220-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk historia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe reprodukcje szkoły podstawowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 25 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo